Kan Ankarsrum Assistent Original dra ett helt flygplan?

Kan Ankarsrum Assistent Original dra ett helt flygplan?

Under 2022 kommer Ankarsrum utmana styrkan och uthålligheten hos Ankarsrum Assistent Original genom en serie filmer under temat ”Don’t try this at home”, för att visa på hur kraftfull maskinen är. Via en rad utmaningar kommer köksassistenföretaget Ankarsrum Kitchen AB på olika kreativa sätt visa på hur stark en Ankarsrum faktiskt är. Utmaningarna publiceras på Ankarsrums Youtubekanal och första filmen släpps måndagen den 31 januari klockan 18:00.

Baserat på sin goda kvalitet och kraftfulla motor har Ankarsrum nu tagit fram ett nytt koncept för att visa på hur stark och uthållig maskinen är. Under konceptet ”Don’t try this at home”, kommer Ankarsrum visa på att deras maskin är en av de absolut tuffaste köksassistenterna på marknaden. Den första utmaningen köksassistenten kommer att ställas inför blir att dra ett flygplan 10 meter på bar mark.

Om den första utmaningen
I den första prövningen ska en Ankarsrum Assistent Original dra ett flygplan, enbart med kraften från motorn i maskinen. Flygplanet Ankarsrum använder i detta test väger 800 – 900 kg och i försöket ska köksassistenten dra planet 10 meter. Men om man räknar på hur mycket maxbelastning maskinen klarar av (under sina 12 minuter som timern når) skulle den praktiskt taget kunna dra flygplanet 720 meter på en och samma gång.

­– Vi vet att vi har den mest kraftfulla köksassistenten på marknaden, men det är det långt från alla vet. Vi vill förmedla detta till konsumenterna på ett kreativt och roligt sätt. Genom att låta maskinen ställas inför en rad utmaningar som till en början känns som en omöjlighet skapar vi en ”wow-känsla”, när vi sedan kan bevisa att assistenten faktiskt lyckas lösa problemet, säger Marcus Grimerö, CEO, Ankarsrum Kitchen AB.

Under året kommer köksassistenten att ställas inför fler spännande och kreativa utmaningar som löpande släpps på Ankarsrums Youtube kanal.

Länk till Ankarsrums YouTube-kanal: https://www.youtube.com/user/AnkarsrumAssistent

Fem snabba: Ankarsrum Assistent Original®

Svensktillverkad. Ankarsrum Assistent Original är en svensk design sedan 1940.
Köksmaskinen är byggd för att hålla och kommer med sju års garanti. Varje maskin
testas individuellt innan den lämnar fabriken

Sveriges första köksmaskin. Ankarsrum Assistent Original lanserades för första
gången 1940. Med åren har maskinen förbättrats med kraftfullare motor,
försetts med steglös hastighetsreglering och överbelastningsskydd, vilket har
gjort den starkare och mer driftsäker

Nio funktioner underlättar köksarbetet. 18 olika tillbehör gör att samma maskin
kan användas för att vispa, blanda, knåda, mosa, röra, mala, riva, stoppa
korv och passera. Dagens köksmaskin är kompatibel med tidigare modeller.
Det innebär att nya tillbehör kan användas på äldre Ankarsrum Assistent
Original och vice versa

Unik med högre kapacitet. Det går att göra upp till fem kilo deg med 1,5 liter
degvätska på en gång eftersom bunken rymmer hela sju liter i volym. Bunken
sitter ovanpå växellådan som får bunken att rotera. Konstruktionen med
underliggande växellåda möjliggör en optimal utväxling mellan motor och
bunke. Den här konstruktionen gör motorn effektivare och starkare samt
underlättar köksarbetet eftersom det är enklare att fylla på ingredienser
uppifrån

Stil. Den karakteristiska tidlösa designen är lika populär idag som på 50-talet.
Den togs först fram av civilingenjör Alvar Lenning. Under åren har det
crèmefärgade originalet kompletterats med fler färgalternativ och idag finns
Ankarsrum Assistent Original i 14 olika färger