Sandra Lindström, VD på Anolytech berättar om Blue Friday.

Anolytech Utmanar Black Friday Med "Blue Friday" - Ett Hållbart Alternativ

I en värld som i allt högre grad strävar efter att minska sin miljöpåverkan och främja hållbarhet, uppmanar Anolytech människor att tänka på vad som verkligen betyder något under den kommande månaden. Istället för att följa den traditionella shoppingfesten på Black Friday vill företaget uppmuntra människor att göra en skillnad genom att delta i "Blue Friday."

"Förändra världen, en droppe i taget," säger Sandra Lindström, VD på Anolytech. "Vårt företag tror starkt på att hållbarhet och samhällsengagemang går hand i hand. Genom att byta ut Black Friday mot Blue Friday kan vi inte bara erbjuda våra kunder innovativa lösningar för bakteriefritt vatten, utan också stödja en viktig sak som påverkar människor över hela världen."

Anolytech har arbetat hårt för att säkerställa bakteriefritt vatten för sina kunder som verkar inom bland annat lantbruks- och fastighetssektorn samt industri.

”Vi ser stora möjligheter där man kan nyttja ett bakteriefritt vatten för att spara in på jordens resurser. Genom att till exempel rena och desinficera avloppsvatten och göra det till tekniskt vatten kan man spara in på dricksvattnet och nyttja det tekniska vattnet till ändamål där inte dricksvattenkvalitet behövs, men i dagsläget så hänger inte lagstiftningen med”, tillägger Sandra.

Andra fördelar med ett bakteriefritt vatten hittar man i till exempel stora fastigheter där man kan sänka varmvattentemperaturen utan att oroa sig för bakterietillväxt, så som Legionella.

Anolytech har utvecklat en hållbar och miljövänlig desinfektionsteknik baserad på vatten, salt och el som gör desinficering med skadliga kemikalier onödig.

Produkten, AnoDes, är en pH-optimerad hypoklorsyra som effektivt avdödar bakterier, virus, sporer, mögel och svamp samt stoppar tillväxt av biofilm i vattensystemet. AnoDes tillverkas på plats hos kunden i en anläggning som hyrs av Anolytech.

Från och med 24 november 2023 och fram till årsskiftet kommer Anolytech att ta det ett steg längre genom att skänka den första månadshyran (4500 kr) för varje såld maskin till WaterAid. WaterAid är en organisation som varje år förändrar miljontals människors liv genom att öka tillgången till rent vatten, sanitet och hygien i några av världens mest utsatta samhällen.

Så låt oss tillsammans byta ut Black Friday mot Blue Friday, och tillsammans kan vi bidra till renare vatten.

Categories

Anolytech har sedan 2005 utvecklat en hållbar och miljövänlig desinfektionsteknik baserad på vatten, salt och el som gör desinficering med skadliga kemikalier onödig. Produkten som Anolytechs system tillverkar är en pH-optimerad hypoklorsyra, AnoDes, som effektivt avdödar bakterier, virus, sporer, mögel och svamp samt stoppar tillväxt av biofilm i vatten.

AnoDes är EU-certifierat och används för desinficering av dricksvatten, processvatten och rumsytor, men även som ett effektivare och skonsammare alternativ till alkoholbaserade handdesinfektionsmedel. Anolytech levererar idag desinfektionslösningar till lantbruk, livsmedelsindustrin, hotell och fastigheter samt offentlig sektor och sjukvård i Sverige och Europa.

AnoDes tillverkas på plats hos kunden i en anläggning som hyrs av Anolytech. Den hållbara cirkulära tillverkningsprocessen säkerställer kundens egen försörjning av desinfektionsmedel, samtidigt som den minimerar hantering av kemikalier, onödigt emballage och transporter av farligt gods.

Anläggningssystemet levereras med ett serviceupplägg som inkluderar installation, service, reservdelar samt en funktionsgaranti.

The Future of Disinfection

Anolytech has developed an environmentally friendly disinfection technology based on water, salt and electricity, that makes disinfection with harmful chemicals unnecessary. The system produces, AnoDes, a pH-optimized hypochlorous acid which kills bacteria, viruses, spores, mold, fungi and stops the growth of biofilm in the watersystem. AnoDes is manufactured on site with a system rented by Anolytech.

Anolytech Norden
Östra Balkåkravägen 317