Matchningstjänst för jobb hos privatpersoner

Hitta jobb med Anställ Privat Jobb. Matchningssida för privatpersoner som vill anställa

Nu lanserar Anställ Privat ytterligare en tjänst, där arbetsgivare och arbetstagare kan hitta varandra – Anställ Privat Jobb.

- Anställ Privat vänder ett problem till en möjlighet. Många står långt från arbetsmarknaden. Politiker pratar om jobben. Vi skapar nya jobb! säger Cecilia Brunnström, VD för Anställ Privat.

När en privatperson avlönar en annan privatperson, slipper man dyra overheadkostnader. Det är inte dyrt att anställa direkt vilket få känner till. Samtidigt ger man en person som vill arbeta ett par timmar i veckan eller mer ett ärligt arbete. Och ROT och RUT fungerar.

- Många har frågat: Var hittar jag någon? Därför tar vi nu steget fullt ut och lanserar matchningstjänsten Anställ Privat Jobb. Den hjälper arbetsgivare och arbetstagare att hitta varandra på ett enkelt sätt. Det är gratis att annonsera och parterna är anonyma tills båda bestämt att ta direktkontakt, säger Nils Bacos, som är en av initiativtagarna till de båda tjänsterna. När vi ändå hjälper folk att anlita privat, är steget inte långt till att hjälpa dem att hitta varandra.

Utvecklingsstöd från Lunds kommun inom socialt entreprenörskap

-Vi är stolta och glada över att Lunds kommun stöttar oss med 50 000 kr. Pengarna kommer att hjälpa oss att ytterligare marknadsföra Anställ Privat. Vi hoppas därmed kunna nå ut till ännu fler arbetsgivare och arbetstagare säger Cecilia Brunnström.

Dolda jobb blir synliga

Många människor behöver hjälp med barn- och hundpassning, städning, snickeri, målning och trädgård. När man anställer privat skapar man ett arbetstillfälle samtidigt som man får en tjänst utförd till en rimlig kostnad. Studenter, pensionärer, nyanlända och andra som vill arbeta extra kan nu enkelt få ett jobb. Jobbet som kan blir språngbrädan många behöver för att komma in på den ordinarie arbetsmarknaden.