​Informationsmöte - Vet du att man kan anställa som privatperson?

Genom projektet Nya jobb i Lundaland ska invånarna på landsbygden få information om att det är tillåtet och enkelt för en privatperson att avlöna en annan privatperson, och hur man gör.

Dolda jobb blir synliga och arbetstillfällen skapas. Ungdomar, pensionärer, nyanlända och inte minst kvinnor kan få arbete på orten där de bor. Ett arbete som kan vara en språngbräda till ett fast jobb.

När pensionärer, barnfamiljer med flera kan ta hjälp i vardagen ökar deras möjligheter att bo kvar. Ungdomar och äldre möts liksom nyanlända och de som bott länge på orten. Det skapas en kontakt mellan generationer och kulturer som leder till gemenskap och vänskap samt minskar spänningar mellan människor. I sin tur ger det en starkare bykänsla.

Vid ett flertal tillfällen under hösten kommer Anställ Privat berätta om fördelarna med att anställa och avlöna privat, hur det går till och hur man kan få kontakt med någon som bor i närheten. Alla som vill anställa, söka jobb eller bara är nyfikna på hur det fungerar, är välkomna till den lokal som är närmast.

Måndag 26 augusti 18:30 - Café Smedjan, Holmbyvägen 57 i Flyinge

Tisdag 27 augusti 18:00 - Svenska Kyrkans Församlingsgård, Stationsstigen 14 i Hjärup

Onsdag 11 september 19:00 - Kyrkstugan, Kyrkovägen 11 i Genarp

Torsdag 12 september 18:30 - Hyresgästföreningens lokal på Linero torg 18 i Lund

Titta gärna på filmen om hur det kan gå till att anställa och avlöna privat: http://media.nyajobbilundaland.se/2019/08/Grundvideo-om-AP-13-aug.mp4

Nya jobb i Lundaland – avlöna privat är ett projekt som finansieras genom Leader Lundaland och EU.

Regioner