Aon flyttar till nytt kontor i Malmö

Aon flyttar till nytt kontor i Malmö

Ett hyresavtal är tecknat med United Spaces om nya lokaler på  Nordenskiöldsgatan 24. Lokalerna ligger inrymda i ett helt nytt kontorshotell i centrala Malmö med bara några minuters avstånd från Centralen. Andra hyresgäster i fastigheten är bland annat EY och Sparbanken Syd. Aon flyttar in i United Spaces STUDIO Malmö den 1 Juni 2018.

Samtidigt har Aon genomfört en omorganisation av sin verksamhet i regionen. Aon har valt att vikta om sin affär i Malmö mot primärt kunder med stor global närvaro. Malmökontorets huvudsakliga fokus framgent kommer ta sikte på tillväxt inom detta segment, dels tillsammans med befintliga kunder men främst genom att bygga ny affär. Målet med förändringen är att skapa en fortsatt stark position på försäkringsmarknaden i södra Sverige. Den genomförda organisationsförändringen berörde ett fåtal medarbetare vid kontoret i Malmö.