Aon M & A Solutions utsett till Firm of the Year

Aon M & A Solutions utsett till Firm of the Year

Aon M & A Solutions Sweden (AMAS) har blivit utsedda till Firm of the Year inom kategorin M&A Sweden av M & A International Magazine.

Efter en omfattande omröstningsprocess, där vinnarna har korats baserat på deras nationella och internationella prestationer, har Aon M&A Solutions Sweden (AMAS) blivit utsedda till Firm of the Year inom kategorin M&A Sweden av M&A International Magazine.

Aon M&A Solutions har blivit nominerade av mer än 18 % av M&A Internationals läsare vilket ger extra tyngd åt utmärkelsen. Aspekter som beaktas vid utnämningen av Firm of the Year är bland annat:

• strategisk betydelse av AMAS-arbete
  • komplexitet i det levererade arbetet
  • arbetets omfattning
  • leverans i enlighet med uppsatta tids- och budgetramar
  • innovativa lösningar och processer

Särskilt fokus har legat på bedömningen av komplexitet och strategisk betydelse.

Aon M & A Solutions har också tilldelats priset Best Mergers & Acquisitions Provider – Sweden av the Intercontinental Finance Magazine’s 2012 End of year Country Awards.

/Karl Roquet, Practice Leader Aon M&A Solutions Sweden
 Lars Olheden, Project Manager  Aon M&A Solutions Sweden

M&A International har 69 000 prenumeranter och 151 000 läsare i 163 länder. Publikationen förser sina läsare med reportage från och analyser av allt som händer på finansmarknaden.

The InterContinental Finance Magazine går ut till 153 000 mottagare globalt med rapporter och recensioner från finansiella sektorn.