B som i bang – Brexit

B som i bang – Brexit

För att verkställa brexit måste artikel 50 i Lissabonfördraget åberopas. På tisdagen den 28 mars signerade Storbritanniens premiärminister Theresa May det brev som informerar om britternas avsikt att lämna EU, vilket blir startskottet på en två år lång utträdesprocess. Det är under denna period som formerna för brexit ska förhandlas fram.

Vad som exakt kommer bli effekterna av Storbritanniens beslut att lämna EU kommer att ta tid att avgöra men att vi nu går in i en tid av djupgående förändringar är klart. Storbritanniens framtida förbindelser med EU är öppet för förhandlingar och dess ställning i omvärlden omprövas.

Aons experter har analyserat den senaste regeringen white paper om Brexit och försökt ge svar på några av de viktigaste frågorna som tas upp i dokumentet, för att hjälpa kunder att bättre förstå vad detta kan komma innebära för deras verksamhet. Analysen har sammanställts i publikationen ‘The B of the Bang’ What the UK Government’s white paper on Brexit means for business.

I januari lanserade Aon också ”Brexit Navigator” en specialgjord och egenutvecklad trestegslösning för att hjälpa företag att identifiera och kvantifiera riskexponeringar och möjliggöra omformering av sin riskhantering och finansieringsstrukturer som en effekt av brexit.

Här finns mer att läsa på ämnet brexit.