Aon ser över organisationen

Efter ett mångårigt samarbete med Aon Sweden AB (”Aon”) har en av Aons största kunder inom Aon Affinity fattat ett strategiskt beslut att enbart teckna direktavtal med försäkringsgivare och sålunda inte längre arbeta med förmedlare.

Kunden har därför påbörjat en successiv omläggning av sina försäkringsprogram från Aon, med start i oktober 2014. De sista programmen beräknas vara överlämnade i februari 2015.

Förlusten av kunden och därtill kopplad intäkt, innebär att Aon måste se över sina kostnader. Upp till ett femtiotal anställda kan komma att beröras.

Kontakt på Aon:
Fredrik Forsström, vice VD Aon Sweden AB, 0704 19 40 81

Om Aon
Aon är Sveriges ledande leverantör av risk managementtjänster, försäkrings- och återförsäkringsförmedling, human resources-lösningar och outsourcing. Aon har ett starkt lokalt engagemang för sina kunder och ett globalt utbud av expertis och resurser. Verksamheten etablerades 1992 och idag har Aon cirka 250 anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Aon är certifierade enligt ISO 14001, den globalt erkända standarden för miljöledningssystem. Gå in på www.aon.com/sweden/ för mer information.

Följ Aon Sweden på Twitter: https://twitter.com/Aon_Sweden