Apollo lanserar barnklubben Club Polly & Mino

I sommar lanserar Apollo både simskola och barnklubb i egen regi på två utvalda hotell  - Mythos Beach på Rhodos och Kaya Side i Turkiet. Apollos egen barnklubb – Club Polly & Mino – erbjuder nyfiket lärande för barn mellan 4 och 11 år.

Apollos egen barnklubb  - Club Polly & Mino  – erbjuder nyfiket lärande för barn mellan 4 och 11 år. Här står så klart skojiga aktiviteter i centrum, men det finns också möjlighet att lära sig en massa nytt – som att hälsa på grekiska eller turkiska eller svänga ihop en mumsig tzatziki eller hummos. Den skandinavisktalande barnklubbspersonalen ser till att alla finner sig väl tillrätta i gruppen, och de påhittiga och roliga kompisarna Polly och Mino blir snabbt barnens favoriter.

Möt Polly och Mino!
Polly och Mino är vänner för livet. De känner varandra utan och innan. Fyller i varandras meningar, äter upp varandras frukost, kliar varandras ryggar. De leker, lär sig grejer och busar tills de ramlar ihop av utmattning.

Polly är en kavat liten tjej, full med energi och magiska krafter. Hon flyger fram med sina små vingar och sin trollstav och utforskar världen. Sin bästa vän Mino träffade hon när hon hjälpte honom ur den jättelika labyrinten med hjälp av ett garnnystan.

Mino är en stor lurvig boll av håller med ett mullrande skratt. Han kan vid en första anblicken se lite läskig ut, men han är snällare än en hundvalp. Mest av allt gillar han att leka, men han är lite rädd för
vatten.

Tillsammans är de alltid på barnens sida. De lär barnen mer om semesterorten, maten och språket på ett roligt sätt. Devisen för arbetet varit mer Tom Tits än pommes frites. D v s det ska ge barnen något
bestående och bygger på nyfikenhet och lärande.

Club Polly och Mino Apollos egen barnklubb för barn 4-11 år erbjuder
• Åldersanpassade aktiviteter för-/eftermiddag
• Enklare, lekfullt lärande för de mindre
• Lite mer sport och äventyr för de större
• Lärorikt pyssel och knåp
• Öppet alla dagar i veckan
• Välkomst-kit

Barnklubben kostar 495 kronor per vecka. Och går att boka från april till oktober på de två utvalda hotellen.