Boka sommarens resa – julhelgen startskottet för semesterplanering

Julhelgen signalerar starskottet för årets mest intensiva försäljningsperiod av resor. Många familjer ägnar julledigheten åt att planera sin nästa längre ledighet. Därför inleder Apollo sin största kampanj under året dagarna innan jul. Kampanjen fokuserar till en början på familjens bästa val - Apollo Mondo Family Resorts – Apollos nya familjehotell.

Apollo Mondo Family Resort är familjens bästa val och har alltid ett antal gemensamma komponenter oberoende av var i världen de finns. Här finns barnklubben Club Polly&Mino, simskola för både barn och vuxna och massor av sport och träning för hela familjen. Efteråt väntar en god och hälsosam middag – barnen har självklart en egen buffé att plocka ur. I den nybyggda kaffe- och juicebaren Mondo väntar gott kaffe från världens alla hörn och avslappnad atmosfär.

Nya reklamfilmer har spelats in som kommer att rulla under kampanjperioden. Det är återigen guden Apollo som uppfyller gästerna önskemål så att de kan få den bästa semestern.

Förutom reklamfilmerna i TV kommer kampanjen att synas i olika digitala kanaler och print med syfte att driva trafik till apollo.se där det stora flertalet kunder bokar sin resa.

Kampanjen gör ett uppehåll på annandag jul för att hedra alla de som drabbades av tsunamin för 10 år sedan.

• -  Det är många som drabbades av tsunamin. På annandagen vill vi hedra alla dem som på något sätt drabbades genom att inte synas eller höras med vår reklam, säger Kajsa Moström, informationschef på Apollo.ulric