Lokala och personliga tips i Apollos nya mobila tjänst

Apollo har tagit fram en ny mobil tjänst. Den nya appen ger resenärerna relevanta och specifika tips för det aktuella resmålet. Alla funktioner finns tillgängliga i offline-läge och kan därför användas på plats i utlandet utan extra dyra telefonräkningar. Tjänsten är gratis och finns tillgänglig i Apple App Store och Google Play Store.

-  Vi är supernöjda med detta första steg! Tack vare appen underlättar vi för våra gäster att komma åt tips och destinationskartor vart de än är på sin semester och vi är övertygade om att denna typ av tjänst kommer växa sig allt starkare i vår bransch, säger Kajsa Moström, informationschef på Apollo.

Tjänsten är öppen och finns tillgänglig för alla. Du behöver inte köpa en resa med Apollo för att nyttja de tips och erbjudanden som erbjuds. Tjänsten finns tillgänglig för sju destinationer och ytterligare 17
destinationer tillkommer nu i juli månad.

-  Under sommaren kommer destinationspersonalen fylla tjänsten med aktuella tips kring r esmålen,ingen kan ju göra det bättre än dem. Vi siktar på att få in många personliga tips så att det upplevs mer som att guiden nästan är där och berättar om sina pärlor för gästen. Det är spännande att nu kunna koppla samman gästen och guiden genom det digitala. Vi har nu en bra grund att bygga vidare på, fortsätter Kajsa Moström.

Lokala erbjudanden
Apollo har nära samarbete med semesterorternas lokala aktörer som nu kan placera specialerbjudanden direkt i mobilen. T ex kan du hitta erbjudanden som ”Gå två betala för en” och rabatter på bil- och cykeluthyrning. Ett bra sätt att få reskassan räcka lite längre.

Funktioner tillgängliga i tjänsten:

•Offline-läge, hela tjänsten fungerar i offline-läge

•Hotellinformation med bilder

•Kontakta Apollos resmålspersonal via SMS och telefon

•Det aktuella vädret på destination

•Gör din egen semesterlista, favoritmarkera restauranger och utflykter

•Läs om lokala event och tips, skrivet av guiderna

•Se restauranger i din närhet på karta eller i lista

•Apollos topprestauranger med personlig rekommendation från guiden

•Boka hela Apollos utflyktsutbud enkelt från tjänsten

•Inspireras av de mest populära utflykterna

•Karta du kan använda både online och offline

•Kartan kan filtreras på restauranger och eller erbjudanden

•Du kan enkelt  lägga till flera resmål under ”mer”. Det är bra för dem som beställer en
  kombinationsresa eller för de som bara är nyfikna och vill titta och jämföra flera olika destinationer.

Så når du tjänsten:
iPhone http://bit.ly/ApolloiPhone

Android http://bit.ly/ApolloAndroid

Apegroup digital partner till Apollo
Apollos reseapp har tagits fram i samarbete med Apegroup. Ett partnerskap som inleddes kring nyår. Apegroup har haft helhetsuppdraget för framtagandet av tjänsten. Från koncept, design och utveckling.

-  Resenärer har andra beteenden nu jämför med förr. De är mer självständiga och samtidigt i
stort behov av service och lokala tips. Det förväntas att information, kartor och erbjudanden ska nås direkt genom telefonen du har i shortsfickan. Det finns stor potential för många fler intressanta funktioner och det finns en långsiktig plan för tjänsten, säger Karin Werner, kundansvarig på Apegroup.

• Data, Telekom, IT