Apotea.se firar sju år med rekordförsäljning

Apotea.se redovisar nytt försäljningsrekord för en enskild månad. Under september 2019 såldes för över 250 miljoner kronor. Toppnoteringen sammanföll med Apoteas sjuårsjubileum.

”Försäljningsrekordet i september är ännu en milstolpe för oss. Det var första gången som vi sålde för över en kvarts miljard under en månad. Sammantaget har vi sålt för över två miljarder kronor hittills i år”, säger Pär Svärdson, VD för Apotea.

Försäljningen i september ökade med 46 procent mot samma månad förra året. Rekordet inföll samtidigt som Apotea firade sju år. Verksamheten startade 2012 och jubileet firades med en stor kampanj.

Även i Apoteas logistikcenter i Morgongåva noterades flera nya rekord. Som mest levererades drygt 37 000 paket och fler än 200 000 artiklar ut under en enskild dag.

Den positiva trenden håller i sig för apotea.se. Målet är att sälja för 2,7 miljarder kronor under 2019.

”Försäljningen rullar på enligt plan och vi ser fram emot att slå nya rekord framöver”, säger Pär Svärdson.

Apotea.se är Sveriges första fullsorterade apotek som bara finns på nätet. Apotea.se har det största sortimentet, över 18 000 receptfria varor och 8 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och de lägsta priserna enligt Handels Utredningsinstitut, HUI. Med snabba leveranser och rådgivning via mail, chatt och telefon underlättar vi vardagen för våra kunder. Sedan starten 2011 har försäljningen ökat från ca 12 Mkr till 2 miljarder 2018. Apotea.se har drygt 650 anställda i Morgongåva och Stockholm. För mer information se: apotea.se.