Apotek Hjärtat ännu större i Skåne med nytt apotek i Limhamn

Idag öppnar Apotek Hjärtat ett nytt modernt apotek i Limhamn. Förutom full service för recept har egenvårdssortimentet utökats med skönhetsprodukter av hög kvalitet och en medveten miljöprofil.

Den 14 juli slår Apotek Hjärtat upp sina portar på Linnégatan i Limhamn. Det är ett komplett apotek där det är möjligt att hämta ut recept och e-recept och köpa receptfria läkemedel.

Receptexpedition och rådgivning ligger i hjärtat av apoteket. Fyra receptkanaler innebär att apoteket kan hålla en hög servicegrad kring receptbelagda medel. Ett särskilt rum har inretts för personlig rådgivning och avskilda samtal.

Apotek Hjärtat i Limhamn har stora öppna ytor för ett utökat egenvård- och skönhetssortiment.

– Förutom rådgivning och bra tillgång till läkemedel vill vi erbjuda kunderna i Limhamn ett egenvårdssortiment som de efterfrågar. Därför har vi tagit in många nya skönhetsprodukter av hög kvalitet, berättar Eva Cesar, apotekschef vid Apotek Hjärtat i Limhamn.

Apoteket har kvällsöppet till 19 måndag till lördag och söndagsöppet 12-16.

Klockan 11 idag inviger vd Anders Nyberg Limhamns nya Apotek Hjärtat.

Under invigningsveckan, 14-18 juli, får kunder 20 procents rabatt på hela sortimentet (med undantag för läkemedel).

Fler apotek
Apotek Hjärtat har nu 21 apotek i Skåne, varav 6 i Malmö. I september sker sammanslagningen med Apotek1 och då kommer Apotek Hjärtat ha 26 apotek.

– Fler Apotek Hjärtat i Skåne innebär att vi kan vara med tillgängliga för våra kunder och erbjuda ännu bättre service genom mer samarbete, säger Åsa Midelf, regionchef för Apotek Hjärtat i Skåne.

Apotekschef Eva Cesar, 070-273 07 97

Presschef Charlotte af Klercker, 0707-29 73 27, charlotte.af.klercker@apotekhjartat.se

• skåne
  • nytt apotek
  • invigning
  • recept
  • naturlig hudvård

• Malmö

Apotek Hjärtat är Sveriges största fristående apotekskedja med fler än 200 apotek och över 2 000 anställda. Tillsammans med medarbetare och kunder kommer vi att utveckla framtidens apotek. Vår ambition är att ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom bredare sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat kommer att öppna minst 100 nya apotek de närmaste åren. Omsättningen är cirka 7 miljarder kronor.