Första nya apoteket i hjärtat av Tyresö

Ett öppnare, varmare och mer personligt apotek är ledorden bakom Apotek Hjärtats nya apotekskoncept. Det första nya apoteket öppnar i Tyresö Centrum den 20 april. Före sommaren ska ytterligare sex apotek öppnas runt om i landet.  Det nya apoteket erbjuder fullt utbyggda, moderna receptkanaler samt ett breddat sortiment av produkter inom hälsa, egenvård och hudvård.

Det nya apoteket i Tyresö har byggts upp från grunden och är det första av 100 nya apotek som Apotek Hjärtat har för avsikt att öppna över hela Sverige de närmaste fem åren. Det 300 kvm stora apoteket är inrett enligt Apotek Hjärtats nya apotekskoncept. Konceptet är modernt med stora ytor öppna för försäljning av produkter och där kunden enkelt och tydligt kan hitta vad de söker.

Receptexpedition och rådgivning ligger i hjärtat av apoteket och med fyra kanaler kan apoteket hålla en hög servicegrad på utlämning av receptförskrivna mediciner. Förutom den traditionella läkemedelshanteringen kommer fokus ligga på hälsa och välbefinnande, vilket bland annat syns i det bredare utbudet av egenvårdsprodukter. En avdelning har vigts åt hudvårdsprodukter, utvalda för sin höga kvalitet och medvetna miljöprofil.

-      Det här är en helt ny typ av apotek och vi kommer att göra vårt bästa för att Tyresöborna ska känna sig välkomna. Vi är stolta över att kunna erbjuda ett bredare sortiment av noga utvalda hudprodukter samt hälsoprodukter som kosttillskott och viktminskningsprodukter, säger Maria Niva, apotekschef på Apotek Hjärtat i Tyresö Centrum.

-      Det här apoteket speglar vad Apotek Hjärtat vill vara mer än något annat. Vår ambition är alltid bättre hälsa och välbefinnande åt kunden, och det vill vi nå genom att ha ett bredare produktutbud, bättre utvecklade tjänster, klokare öppettider och en mer personlig rådgivning, säger Bodil Eriksson, vice vd på Apotek Hjärtat.

Presschef Charlotte af Klercker, 0707-29 73 27, charlotte.af.klercker@apotekhjartat.se

• apotekskoncept
  • nytt apotek
  • apotekslokaler

• Tyresö

Apotek Hjärtat är Sveriges största fristående apotekskedja med 207 apotek och över 2 000 anställda. Tillsammans med medarbetare och kunder kommer vi att utveckla framtidens apotek. Vår ambition är att ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom bredare sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat kommer att öppna minst 100 nya apotek de närmaste åren. Omsättningen är cirka 7 miljarder kronor.