Mikael Lindell ansvarig för nya Klubb Hjärtat

Mikael Lindell är ny kundklubbansvarig för Klubb Hjärtat, Apotek Hjärtats lojalitetsprogram. Mikael kommer närmast från Ica där han jobbat på Ica’s CRM-avdelning med kundvårdsfrågor.

– Jag har länge brunnit för kundlojalitet och hur man bygger relationer med kunder. Det är för mig så självklart att lojala kunder är det som får ett företag att växa. Kundklubben är ett verktyg som jag tror till mångt och mycket kan bidra med detta, berättar Mikael Lindell om sin nya roll som Kundklubbsansvarig.

Apotek Hjärtat har nyligen relanserat Klubb Hjärtat. Klubben erbjuder alla medlemmar tre procent i bonus på alla köp av handelsvaror och receptfria läkemedel. Medlemmarna får dessutom personliga erbjudanden utifrån livsstil, möjlighet att prova nyheter före andra och aktiv rådgivning inom de områden som varje medlem har visat intresse inom och valt.

Målet är att Klubb Hjärtat ska bli Sveriges mest personliga lojalitetsprogram inom hälsa och välbefinnande – den naturliga platsen för alla som vill må bättre.

Mikael Lindell nås via presschef Charlotte af Klercker, 0707-29 73 27, charlotte.af.klercker@apotekhjartat.se

• rekrytering
  • lojalitetsprogram
  • klubb hjärtat
  • kundklubb

Apotek Hjärtat är Sveriges största fristående apotekskedja med fler än 250 apotek och över 2 000 anställda. Tillsammans med medarbetare och kunder kommer vi att utveckla framtidens apotek. Vår ambition är att ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom bredare sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat kommer att öppna minst 100 nya apotek de närmaste åren. Omsättningen är cirka 7 miljarder kronor.