Apoteket på plats vid Vätternrundan

Apoteket finns på plats med en apotekstrailer vid Sjögatan i Motala för att möta deltagarnas behov av receptfria läkemedel och andra apoteksvaror före, under och efter loppet.

En Svensk Klassiker och Apoteket samarbetar för att båda parter bidrar till hälsa, både för den som är frisk och för den som behöver läkemedel.

Förutom apoteksvaror finns det även möjlighet att kolla fett- och muskelmassa, mäta blodtryck, göra Apotekets Hjärt-kärlkoll och allergikoll. Apotekstrailern kommer att vara fylld med receptfria läkemedel, sårvård, vätskeersättning, solskydd, tigerbalsam, sporttejp med mera.

– Apoteket vill finnas nära på En Svenska Klassikers lopp för att underlätta för deltagare att må bra under varje tävling, säger Eva Fernvall varumärkesdirektör i Apoteket.

Eva Fernvall, varumärkesdirektör i Apoteket, 070 – 590 28 93

Marianne Norelius, hälsostrateg i Apoteket, 070 – 628 80 70

Öppettider

Apotekstrailern står vid Sjögatan, Stadsparken i Motala och är öppen:

Fredag 15 juni kl 12.00-24.00

Lördag 16 juni kl 07.00-18.00

• apotekets verksamhet

• Östergötland

Vi är Hela Sveriges Apotek – vi erbjuder konsumenter i hela landet läkemedel och attraktiva hälsoprodukter. Vår rådgivning och våra lösningar ska inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra. Apoteket har ett stort utbud av kunskapstjänster och erbjuder läkemedelsförsörjning till många verksamheter inom vård och omsorg. Viktiga kunder på den här marknaden är landsting, kommuner och vårdföretag.