Apoteket tilldelas uppdrag om läkemedelsförsörjning och tillverkning av extemporeläkemedel till landstinget i Uppsala län

Landstinget i Uppsala län har valt Apoteket för uppdraget läkemedelsförsörjning och beredning av extemporeläkemedel.

Det nya avtalet innebär att Apoteket ska försörja landstinget med läkemedel, tillverka extemporeläkemedel och utföra tjänster som skötsel av vätskevagnar och tjänsten läkemedelsservice med mera.

– Det är mycket glädjande att vi har fått fortsatt förtroende med de upphandlade uppdragen, det betyder mycket för oss, säger Ann Carlsson, vd Apoteket.

– Uppsala är viktigt för oss då vi här ser stora möjligheter till utveckling kopplat till den miljö med läkemedelsforskning och universitet som finns på sjukhusen i Uppsala och Enköping, säger Annema Paus, direktör för Farmaci.

Det nya avtalet med landstinget i Uppsala län startar den 1 januari 2013 och gäller tre år och en månad med möjlighet till förlängning på tre år.

För ytterligare information kontakta:

Maria Cserhalmi Andersson, pressansvarig Apoteket AB, 010-4475200

• apotekets verksamhet
  • läkemedel & produkter

Vi är Hela Sveriges Apotek – vi erbjuder konsumenter i hela landet läkemedel och attraktiva hälsoprodukter. Vår rådgivning och våra lösningar ska inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra. Apoteket har ett stort utbud av kunskapstjänster och erbjuder läkemedelsförsörjning till många verksamheter inom vård och omsorg. Viktiga kunder på den här marknaden är landsting, kommuner och vårdföretag.