Apoteket utökar i Kalmar - 25 nya jobb

För att möta en ökad efterfrågan utökar Apoteket sin verksamhet vid Kundcentrum på Varvsholmen i Kalmar. Nya lokaler och fler anställda behövs för att kunna ta hand om apotekets kunder via telefon och Internet. Rekrytering av medarbetare pågår för fullt och nya lokaler färdigställdes nyligen för verksamheten. - I höst lanserar vi en rad tjänster för våra kunder som gör tillgängligheten till våra varor och tjänster bättre, säger Stefan Carlsson vd Apoteket AB. - Det handlar om att öka kundernas valfrihet när de behöver sina läkemedel. Vi kommer att erbjuda lagring av recept på apotek, att kunna handla receptbelagda läkemedel via telefon och Internet, att få sina läkemedel levererade till apotek, ombud, hem eller per brev. Givetvis med farmaceutisk rådgivning. Fredag den 5 maj kl 14.30 finns Apotekets VD, Stefan Carlsson på plats i Kalmar och inviger de nya lokalerna, det finns då möjlighet att få veta mer om Apotekets pågående satsningar. Presskontakter Thony Björk, kommunikationsdirektör Apoteket AB, 08-466 11 61, 070- 520 03 57 Andreas Rosenlund, presschef Apoteket AB, 08-466 10 58, 070-359 10 58 Apoteket tar ansvar för landets läkemedelsförsörjning med kundens intresse i centrum. Apoteket är producentoberoende, en del av vården och drivs inte av kortsiktiga vinstintressen. Apoteket har cirka 12 000 medarbetare, driver 900 apotek, fyra tillverkningsanläggningar, fyra distansapotek

• Kalmar