Apoteket Kronan i Kalix utsett till Årets arbetsplats

Apoteket Kronan i Kalix, som ingår i Apoteksgruppen, har utsetts till Årets arbetsplats av Farmaciförbundet. Priset delas ut på förbundsmötet som pågår i Skärholmen. Syftet är att lyfta fram arbetsplatser som präglas av god stämning och bra fackligt klimat.

– Vi är naturligtvis mycket stolta och glada, säger Jens Sandström, Apoteksgruppens vd.

Priset består av ett diplom och en summa pengar till hela arbetsplatsen, tanken är att medarbetarna ska kunna göra något gemensamt.

I sin motivering lyfter Farmaciförbundet fram att apoteket Kronan i Kalix är ett föredöme med tanke på delaktighet och kommunikation som medför en öppenhet och ett högt tak, samt satsningar på kompetensutveckling och friskvård.

Farmaciförbundet är ett fackförbund. Medlemmarna arbetar på öppenvårdsapotek, sjukhusapotek, kundcenter, dosenheter, distansapotek och inom branschens produktion och laboratorier. Förbundsmötet är Farmaciförbundets högsta beslutande organ.

Apoteksgruppen är en kedja som består av 150 apotek som ska drivas av småföretagare. Precis som tidigare kan man hämta ut receptbelagd medicin, få professionell läkemedelsrådgivning av välutbildade medarbetare och köpa noga utvalda egenvårdsprodukter.

För kontakt med Apoteksgruppen, ring:
Anna Lena Boucht, informationschef, telefon 0703-47 23  05

Pressbilder och filmer: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/apoteksgruppen/image/list

Lista över alla apotek inom Apoteksgruppen: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/apoteksgruppen/document/list

• småföretagarapotek

• Norrbotten

Apoteksgruppen är en rikstäckande kedja med 150 apotek från Gällivare i norr till Borrby i söder. Apoteken ska drivas av lokala småföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.