Apoteksgruppens kundklubb blir mobil

Som första apotekskedja erbjuder nu Apoteksgruppen sina kunder, på utvalda apotek, att via mobilen både betala och ha tillgång till sina kundklubbsförmåner. Betalningslösningen SEQR* finns i ett första steg på apoteken i Örebro (Hinden, Humlan, Adolfsberg och Ängen), Orfeus och Sjöstadsapoteket i Stockholm, Eken och Svalan i Linköping, Katten i Gnesta och Tjädern i Sandviken.
- Apotekskunderna i Sandviken är nyfikna och öppna för nya tekniska lösningar, och många är aktiva kundklubbsmedlemmar. Det gör den här applösningen extra intressant och ett viktigt verktyg för ännu bättre service, säger Tony Jansson för apoteket Tjädern i Sandviken.

De egenföretagare som driver apotek under Apotekgruppens paraply har stora möjligheter att utveckla sin verksamhet efter lokala förhållanden, vilket visat sig ge stor kundnöjdhet. Specialtjänster till kundklubbens 400 000 exklusiva medlemmar är exempel på detta.

- Det känns spännande att kunderna nu både kan betala och se sin status som kundklubbsmedlem i mobilen.Våra apoteksägare är måna om att göra apoteksbesöket enklare och förmånerna tydligare för sina kunder. De tio premiärapoteken går i första ledet och fler kommer att följa inom kort, säger Maria Mårfält, kommunikationschef på Apoteksgruppen.

Sverige är ett av världens mest smartphone-täta länder i världen och 90 procent av alla telefoner som säljs är en smartphone*. Med mobilen som en naturlig del av svenskarnas vardag är förväntan hög att även snabbt och säkert kunna betala i butik och koppla på fler användningsområden. Genom SEQR-appen kan användarna se sina kundklubbspoäng, ändra kontaktuppgifter och ta del av erbjudanden.

För mer information kontakta:

Kommunikationschef: Maria Mårfält, tfn: 0702-334808

* SEQR är en ”allt i ett lösning” där man förutom på Apoteksgruppen kan betala på tusentals butiker och restauranger runt om i Sverige. Med SEQR-appen kan man även skicka pengar mellan konton gratis, ta del av digitala kuponger och spara kvitton i appen.

• Medicin, läkemedel

• småföretagarapotek

Apoteksgruppen är din lokala hälsopartner. Från Gällivare i norr till Borrby i söder. Apoteken drivs av lokala småföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.