Drivna entreprenörer i Apoteksgruppen öppnar nytt apotek i Skara

Idag öppnade apotekaren Erica Lindgren, tillsammans med några apoteksägare och ett härligt medarbetarteam, ett helt nytt apotek vid Vilans vårdcentral i Skara. Sedan några år tillbaka driver entreprenörerna sex vårdcentralsapotek i närområdet; Lidköping, Götene, Skara, Vårgårda, Ulricehamn och Fristad. Invigningen av ägargruppens sjunde apotek skedde idag den 2 juni kl:10.00 med bandklippning av områdeschefen Erik Andersson från Bräcke diakoni, som ansvarar för de två vårdcentralerna i Skara.

- Vi kommer nu att driva apotek vid båda vårdcentralerna i Skara. På båda ställena kommer vi att dela lunchrum med vårdcentralens medarbetare, vilket gör att vi får ett fördjupat samarbete och lär känna varandra. Av tidigare erfarenhet vet vi att det fungerar bra och att kontaktvägarna i det dagliga arbetet blir så mycket enklare, säger Erica Lindgren.

Genom det nära samarbetet med vårdcentralerna kan apotekslagret skräddarsys efter läkarnas förskrivning och man är flexibel i lagerutvecklingen så att rätt läkemedel finns i lager. På de två apoteken i Skara kommer det att finnas fyra erfarna och serviceinriktade farmaceuter.

- Vi vill erbjuda alla våra kunder ett personligt och professionellt omhändertagande i samarbete med medarbetarna på de båda vårdcentralerna, fortsätter Erica Lindgren. Jag är mycket stolt över vårt härliga team med farmaceuter i Skara, som nu ser fram emot att serva alla listade patienter på orten.

För att fira invigningen av det nya apoteket får de första 50 kunderna en gåva och mellan den 2 juni och den 10 juni får alla kunder 20% på ett helt köp, av produkter som inte är receptbelagda.

För mer information, vänligen kontakta:

Erica Lindgren, apoteksägare och apotekare, erica.lindgren@apoteksgruppen.se, 070-691 06 40

Maria Mårfält, Kommunikationschef, Apoteksgruppen, maria.marfalt@apoteksgruppen.se, 0702- 33 48 08

Apoteksgruppen består av 174 apotek från Gällivare i norr till Borrby i söder. Apoteken drivs av lokala egenföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.