En liten burk med stort innehåll – nu lanseras Apoteksgruppens egna kosttillskott

Kroppen behöver få i sig en mängd olika vitaminer och mineraler varje dag för att fungera som den ska. En del får vi i oss genom maten men ibland kan det finnas behov av att även komplettera med kosttillskott. Apoteksgruppens nya serie kosttillskott är ett prisvärt alternativ och dessutom extra koncentrerade så att en tablett om dagen räcker för att täcka upp dagsbehovet.

- Vi har skräddarsytt vårt nya sortiment av kosttillskott för att passa olika behov i livet. De som ofta behöver extra vitaminer är exempelvis gravida, äldre, idrottare, barn och den som går på särskild diet, vilket vi kan tillgodose med vårt eget kvalitetssäkrade vitaminsortiment, säger Per-Inge Larsson, leg. sjuksköterska och ägare av Apoteksgruppen Eken i Kolmården och Mården i Åby.

Apoteksgruppens egna kosttillskott består av:

• Apoteksgruppens D-vitamin

• Apoteksgruppens Multivitamin 50 +

• Apoteksgruppens Multivitamin Kvinna

• Apoteksgruppens Performance (brustablett)

• Apoteksgruppens C-vitamin (brustablett)

• Apoteksgruppens Omega-3

Mer detaljerad information om de olika produkterna och priser finns i bifogat produktblad.

Apoteksgruppens kosttillskott finns till försäljning från v.40, 2012.

Här hittar du närmaste Apoteksgruppen: http://www.apoteksgruppen.se/vara_apotek/

• kosttillskott
  • vitaminer & mineraler

Apoteksgruppen är din lokala hälsopartner för ökat välbefinnande. Från Gällivare i norr till Borrby i söder. Apoteken drivs av lokala småföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.