Magnus Wislander inviger Apoteket Kärra på Hisingen onsdagen den 11 augusti

Nu öppnar Apoteket Kärra i ny regi. Ny ägare är apotekare Harald Bargsten. Under hela veckan får kunderna öppningserbjudanden.

Tid:               Kl 11.00 klipps bandet av handbollslegenden Magnus Wislander

Plats:             Apoteket Kärra, Kärra Centrum, Hisingen, Göteborg

Nu tar apotekaren Harald Bargsten över som ny ägare av Apoteket Kärra i Kärra Centrum. Kunderna kommer också framöver att känna igen ”sitt apotek”. Det är samma glada och kunniga personal och det blir inga förändringar i receptexpeditionen. Däremot kommer det övriga sortimentet successivt att utvidgas och att anpassas till kundernas efterfrågan.

Apoteket planerar att utveckla många olika tjänster som exempelvis hemleverans. Redan nu går det bra att abonnera på sina läkemedel. Kunden får alla sina varor på en gång utan att behöva komma tillbaka ytterligare en gång för att alla läkemedel inte fanns inne. Det går också bra att ringa direkt utan omväg via kundcentrum.

Harald och hans medarbetare hälsar alla gamla och nya kunder varmt välkomna!

Småföretagarkoncept
Apoteksgruppen, ett småföretagarkoncept med 150 apotek, hade under 2009 en marknadsandel på 13 procent och 950 anställda. Omsättningen var cirka 3,9 miljarder kronor. Det är den fjärde största apoteksaktören i dag.

Harald Bargsten, Apotek Kärra, Kärra Centrum, Hisingen, telefon 0702-31 61 42
Anna Lena Boucht, informationschef Apoteksgruppen, telefon 0703-47 23  05

Pressbilder:http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/apoteksgruppen/image/list

• småföretagarapotek

• Göteborg

Apoteksgruppen är en rikstäckande kedja med 150 apotek från Gällivare i norr till Borrby i söder. Apoteken ska drivas av lokala småföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.