Appland till final i Änglar och Drakar

”Drakar & Änglar” är ett initiativ från Västsvenska Handelskammaren som syftar till att få det västsvenska företagsklimatet att växa, och idag är göteborgsbaserade Appland ett av de fyra företag som i finalomgången tävlar om både ära och möjliga investeringar.

Appland, som i måndags lanserade fas ett av sin unika marknadsplats för svenska, kvalitetssäkrade Android-appar, gick via en nomineringsprocess vidare till semifinalen som bestod av en förberedande pitch. Av semifinalisterna valdes sedan fyra ut till finalen som går av stapeln idag den 13 oktober 2011 på Handelskammardagarna i Göteborg.

Då presenterar de fyra entreprenörerna sin idé för en panel med Drakar och Änglar som representerar det västsvenska riskkapitalet. Om det finns intresse kan de gå in med finansiering med upp till 500 000 SEK. Erbjudandet sker direkt på plats. Varje bidrag får 10 minuter till sin pitch och förutom panelen finns ett 100-tals personer från det västsvenska näringslivet på plats i publiken.

- Det känns fantastiskt roligt att de ser så mycket potential i Appland, säger företagets VD och grundare Jonatan Redvik.

• Business enterprise

• drakar och änglar