Buteljerat vatten är enkelt att ta med i träningsväskan eller på resan.

​Vatten är inte bara vatten

Det finns en skillnad mellan källvatten och kranvatten. Källvatten filtreras långsamt, under upp emot 100 år, genom naturliga jordfilter. Kranvatten, som är ett ytvatten, passerar däremot genom kemiska processer innan det blir drickbart. Jämfört med kranvatten är källvattnet helt naturligt renat och en färskvara med naturliga mineraler. Buteljerat vatten passar vår moderna livsstil eftersom vi är mer i farten och reser mer och vi tar gärna med en flaska vatten i träningsväskan eller på resan.

I Sverige är vi vana vid att kunna dricka kranvatten - till skillnad från i många andra länder - och det är lätt att tro att vatten bara är vatten, men så är det alltså inte. Det är skillnad på källvatten och så kallat ytvatten som används till kranvatten.

Källvatten filtreras under väldigt lång tid genom naturliga lager av jordfilter medan ett kranvatten måste passera kemiska processer innan det blir drickbart och når våra kranar.

Eftersom vi är mer i farten och reser mer idag känns buteljerat vatten enkelt att ta med i träningsväskan eller på resan. En anledning till att vi svenskar dricker mycket buteljerat vatten kan vara att vi lever i en mer hälsomedveten tid och gör medvetna val som t ex att välja bort sockrade läskedrycker men inte vill ge avkall på smaksättning och kvalitet. Aqua Nobels alkaliska källvatten finns förutom naturellt i spännande smaker - utan tillsatt socker.

Relaterat innehåll

Aqua Nobel tillverkar och marknadsför alkaliskt naturellt källvatten och smaksatt vatten i klimatsmart kartongförpackning.

Aqua Nobel är ett alkaliskt källvatten med pH 8,2 vid källan i Mörarp, strax utanför Helsingborg. Källan är belägen på 105 meters djup under den fina skånska myllan och upptäcktes 1964.

Aqua Nobel of Sweden AB
Hjortvägen 61