Världsrekordförsök sponsrat av Aqua Nobel

Aqua Nobel blir huvudsponsor för världsrekordförsök

Aqua Nobel går in som  huvudsponsor för ett Guinnes World Record försök där man i roddbåt ska, helt utan utomstående hjälp, ta sig hela vägen runt brittiska öarna, en resa som är ca 3220 km lång och beräknas ta 34 dagar.

Laget som tar an sig utmaningen heter Ready, Salt, Row och består av två kvinnor och tre män. Ingen har  försökt sig på samma resa tidigare med ett mixat lag vilket gör det extra spännande. Resan är enormt utmanande då man behöver ta hänsyn till svåra vindar, stora tidvatten förändringar, lite sömn och en starkt trafikerad sjöfart.

- Det ska bli enormt roligt att får vara huvudsponsor och följa deras resa. Vi tycker det passar oss perfekt att vara sponsor för den här typen av utmaningar då det ligger helt i linje med vår syn på hållbarhet och hälsa, säger Robin Wingårdh, VD på Aqua Nobel.

Starten är just nu planerad den 10e juli men kan flyttas baserat på väderförhållanden. Det går även att följa resan genom ladda hem appen ”YB Races” genom App Store och söka på racet som heter ”Row around britain 2021”.

Vatten från vår källa.
Förpackning från skogen.
Aqua Nobel är ett alkaliskt källvatten från Mörarp, strax utanför Helsingborg. Källan är belägen på 105 meters djup under den fina skånska myllan och upptäcktes 1964. Vattnet har under 100 år vandrat och renats genom lager av sandsten, morän, skiffer och gnejs för att slutligen nå källan där det tappas - helt rent och utan yttre påverkan. Sedan 2016 säljs källvattnet under varumärket Aqua Nobel. Vattnet har en fin balanserad och naturlig mineralisering med ett högt pH-värde på 8,2. Vattnet är fritt från E-ämnen, utan tillsatt socker och smaksättningen är gjord endast med naturliga aromer.

Den klimatsmarta förpackningen är gjord av återvinningsbart material som huvudsakligen tillverkas av papper från svenska skogar och den växtbaserade skruvkorken består mestadels av sockerrör. Förpackningen är lätt att dricka ur, vilket passar konsumenter i farten, och den kan enkelt återförslutas och tas med i väskan vid träning eller resor. www.aquanobel.se

Aqua Nobel tillverkar och marknadsför alkaliskt naturellt källvatten och smaksatt vatten i klimatsmart kartongförpackning.

Aqua Nobel är ett alkaliskt källvatten med pH 8,2 vid källan i Mörarp, strax utanför Helsingborg. Källan är belägen på 105 meters djup under den fina skånska myllan och upptäcktes 1964.

Aqua Nobel of Sweden AB
Hjortvägen 61