​Patric Strandqvist blir Aqua Nobels nya försäljningschef med start omedelbart.

Aqua Nobel utser ny försäljningschef

Patric Strandqvist blir Aqua Nobels nya försäljningschef med start omedelbart. Patric innehar sedan juni 2019 rollen som KAM på källvattenföretaget Aqua Nobel of Sweden i Mörarp utanför Helsingborg och behåller tills vidare huvudansvaret för kunderna i Sverige.

Aqua Nobel, som tillverkar stilla källvatten i en klimatsmart kartongförpackning från Tetra Pak satsar vidare och förstärker teamet i Mörarp med en försäljningschef. Tjänsten är en internrekrytering och det är företagets tidigare KAM Patric Strandqvist som tar den nya positionen.

-Den nya utmaningen känns spännande och rolig för mig personligen, men det känns också bra att hjälpa till med att värna om vår miljö genom att kunna erbjuda vatten i en unik kartongförpackning. Att vattnet dessutom är alkaliskt och väldigt gott gör inte saken sämre. Det här jobbet är otroligt spännande och jag är särskilt stolt över att vi numera finns på OKQ8:s samtliga stationer och från och med den 4 maj i Lidls alla butiker i Sverige, säger Patric Strandqvist, försäljningschef på Aqua Nobel.

Robin Wingårdh tillträdde som VD på Aqua Nobel den 1 april i år och presenterar redan nu förändringar i organisationen.

-Vi på Aqua Nobel är väldigt tacksamma för att ha Patric i vårt team. Hans attityd och fantastiska arbetsmoral kommer vara en enorm tillgång när han kliver in i sin nya position, säger Robin Wingårdh, VD på Aqua Nobel.

Aqua Nobels alkaliska källvatten är ett hälsosamt alternativ med spännande smaksättningar utan tillsatt socker. Det alkaliska källvattnet med ett högt pH på 8,2 tappas från källan på 105 meters djup i Mörarp utanför Helsingborg och paketeras i en klimatsmart kartongförpackning. Förpackningen, som minskar användningen av plast eftersom den till två tredjedelar består av växtbaserat material från svenska skogar och har en skruvkork av sockerrör, är helt återvinningsbar. Den är lätt att dricka ur och lätt att återförsluta och ta med i väskan vid resor eller träning.

För mer information, kontakta:
Robin Wingårdh, VD på Aqua Nobel, Telefon: 042-718 00

Vatten från vår källa.
Förpackning från skogen.
Aqua Nobel är ett alkaliskt källvatten från Mörarp, strax utanför Helsingborg. Källan är belägen på 105 meters djup under den fina skånska myllan och upptäcktes 1964. Vattnet har under 100 år vandrat och renats genom lager av sandsten, morän, skiffer och gnejs för att slutligen nå källan där det tappas - helt rent och utan yttre påverkan. Sedan 2016 säljs källvattnet under varumärket Aqua Nobel. Vattnet har en fin balanserad och naturlig mineralisering med ett högt pH-värde på 8,2. Vattnet är fritt från E-ämnen, utan tillsatt socker och smaksättningen är gjord endast med ekologisk fruktjuice och naturliga aromer.

Den klimatsmarta förpackningen är gjord av återvinningsbart material som huvudsakligen tillverkas av papper från svenska skogar och den växtbaserade skruvkorken består mestadels av sockerrör. Förpackningen är lätt att dricka ur, vilket passar konsumenter i farten, och den kan enkelt återförslutas och tas med i väskan vid träning eller resor. www.aquanobel.se