Arbesko förstärker sin marknadsorganisation - anställer Stina Karlsson som marknadsansvarig med digitalt fokus

Vi är stolta över att kunna tillkännage att Stina Karlsson har valt att komma till Arbesko och ansvara för vår marknadssatsning med digitalt fokus. Stina börjar hos oss som marknadsansvarig den 14 augusti och kommer närmast från en roll som tf marknadschef på Silva Sweden AB.

"Stina blir drivande i vår resa från traditionell annonsmarknadsföring till digital varumärkeskommunikation. Hon kommer bla att ansvara för implementeringen av en ny kraftfull digital plattform som innefattar PR, CMS, Mail, e-handel, PIM och inbound marketing" säger Karin Lidman, VD Arbesko

Om Arbesko – Skomakare sedan 1839

Arbesko är svenskt varumärke som utvecklar och tillverkar skydds- och yrkesskor av premiumkvalitet för professionella användare. Verksamheten i skofabriken i Kumla har anor från 1839. Produkterna tas fram i nära samarbete med slutanvändare, med stort fokus på säkerhet, användarvänlighet, design och ergonomi. Arbesko är en del av Workplace Safety Division inom Bergman & Beving. Divisionen innehåller sex fristående varumärken som tillsammans erbjuder en heltäckande skyddslösning för användaren – för att nå visionen om ”En värld där alla är säkra och mår bra på jobbet”.

Bergman & Beving utvecklar och marknadsför starka varumärken till professionella användare inom bygg och industri. koncernen har idag 14 varumärken, ca 1000 anställda och omsätter ca 3,8 miljarder kronor. Bergman & Beving grundades 1906 och är noterad på Nasdaq i Stockholm.

Läs mer om oss på arbesko.se och bergmanbeving.com.