Egen skyddsskotillverkning säkrar Arbeskos leveranser

Arbeskos leveranser står emot corona-viruset

Corona-viruset (Covid 19) påverkar människor och företag på flera platser i vår omvärld vilket minst sagt är beklagligt. Trots det dystra och osäkra läget ser vi ljust på framtiden. Tack vare att skyddsskotillverkningen sker i våra egna fabriker i Kumla och Brasilien kan vi stå emot viruset och fortsätta leverera skyddsskor till våra kunder.

Vi på Arbesko har haft egen skyddsskotillverkning sedan 1839 och äger fortfarande hela produktionskedjan. Vår skyddsskofabrik i Kumla går på högvarv och kommer fortsätta göra det då vi har få komponenter från drabbade områden. Detta innebär att vi i dagsläget ser att vi kommer kunna säkerställa våra leveranser för minst ett halvår framåt.

För mer information, vänligen kontakta:
Ana Paula Geisler
COO
anapaula.geisler@arbesko.se

Stina Karlsson
Marknadsansvarig
stina.karlsson@arbesko.se

Arbesko – skomakare sedan 1839. Det som startade med en av Sveriges första partiskomakare är idag ett marknadsledande företag med försäljning både i och utanför Norden. Tillverkningen sker i Sveriges enda skyddsskofabrik – Arbesko Skofabrik i Kumla – där vi producerar skyddsskor för professionella användare.  Vi skyddar hårt arbetande fötter och utvecklar därför våra skyddsskor i nära samarbete med slutanvändarna. Vår designfilosofi utgår från värdeorden kvalitet, funktion och säkerhet. Det är så vi gör skyddsskor av premiumkvalitet. Sedan 2017 ägs Arbesko av det svenska företaget Bergman & Beving. Läs mer på arbesko.com / bergmanbeving.com