Arbeskos nya sköna skyddssandal tar byggsvängen med storm – pengarna tillbaka om du inte är nöjd

Samtidigt som vårsolens strålar börjar värma på riktigt upptäcker allt fler Arbesko 983 – en maximalt luftig, lätt och mycket skön byggsandal. Dessutom med nöjd-kund-garanti.

Succétåget fortsätter för Arbeskos revolutionerande kombination – inläggssulan X-40 Duo och den elastiska gelkudden Energy Gel® 2.0 som ger maximal stötdämpning, exceptionell återfjädring och sviktkänsla långt utöver det vanliga. En av det svenska företagets senaste modeller som kan erbjuda den unika sköna känslan är Arbesko 983. En mycket slitstark skyddssandal utvecklad specifikt för bygg- och hantverksbranschen.

Nöjd-kund-garanti
Från Arbeskos håll var man redan innan säljstart övertygade om att målgruppen skulle uppskatta den nya byggsandalen.

– Det här är precis vad våra kunder i byggsvängen efterfrågar inför våren och sommaren. Med slitskydd på tån, luftigt nät och den otroligt sköna känslan med vår nya inläggssula och vidareutvecklade gelkuddelösning har vi hamnat helt rätt, konstaterar Peter Svensson, affärschef på Arbesko.

– Faktum är att vi är så nöjda med Arbesko 983 att vi utan minsta tvekan skickar med vår nöjd-kund-garanti. Den innebär att en kund som mot förmodan inte är nöjd med sina skor får pengarna tillbaka*.

Mycket positiv respons
Försäljningen av Arbesko 983 drog igång i mitten av mars och gav positiva indikationer direkt. Något Arbesko som sagt hade på känn redan innan.

– Arbesko 983 är den luftiga sandalversionen av våra senaste succémodeller såsom Arbesko 382 och Arbesko 402, så visst kände vi en viss medvind, bekräftar Peter Svensson och konstaterar att eventuella garantikrav än så länge lyser med sin frånvaro.

* Nöjd-kund-garantin innebär att en kund som inte är nöjd kan kontakta Arbesko senast 14 dagar efter köpet för att få mer information om retur av skorna och återbetalning. Gäller vid köp gjorda senast den 30/9 2015.

Peter Svensson, affärschef – peter.svensson@arbesko.se, 019-30 66 08
Richard Parent, forsknings- och utvecklingschef – richard.parent@arbesko.se, 019-30 66 38

För text- och bildmaterial, kontakta informationschef Emelie Paulsson – emelie.paulsson@arbesko.se, 019-30 66 37

Pressbilder är fria för användning.

Arbesko har en lång och fascinerande historia. Det som startade med en av landets första partiskohandlare för fem generationer sedan är idag ett företag som omsätter 225 miljoner SEK per år. Arbesko är marknadsledande inom skydds- och yrkesskor och har försäljning både i och utanför Norden. Vi har ett långsiktigt fokus på att fötterna påverkar hur hela kroppen mår – och hur viktiga skorna du arbetar i är för att du ska ha energi kvar till resten av livet. Läs mer om oss och våra skor på arbesko.se