NO: Nyhet fra Arbesko: ”Den beste skoen vi noensinne har laget”

NO: Nyhet fra Arbesko: ”Den beste skoen vi noensinne har laget”

Målet var å lage den perfekte skoen. Nå lanseres resultatet – Arbesko 342. Et moderne svensk kvalitetsprodukt med perfeksjon ned til minste detalj. Arbesko 342 er dessuten den første skoen i Arbesko-sortimentet som er utstyrt med Boa® snøresystem.

– Dette er den beste skoen vi noensinne har laget, konstaterer Richard Parent, forsknings- og utviklingssjef på Arbesko, uten å nøle.

– Arbesko 342 er svært behagelig og sitter perfekt på foten. Ergonomisk i en klasse for seg – og den er så enkel å ta på, ta av, og justere, at det gjøres med et enkelt enhåndsgrep.

BOA® SNØRESYSTEM
Arbesko 342 er den første skoen Arbesko lanserer med det velkjente snøringssystemet Boa®.

– Vi er langt i fra de første til å benytte Boa® snøringssystem, men vi er overbeviste om at vi har fått frem den beste verneskoen med den beste løsningen som finnes på markedet i dag, sier Richard Parent.

– Vi har nøye studert hvordan snøresystemet Boa® fungerer og hvordan vi kunne utnytte dets styrker slik at det samvirker perfekt med våre sko. Det viste seg at Boa® fungerte optimalt sammen med vår unike konstruksjonsteknikk, som vi kaller Stability System.

Arbeskos utviklingsteam har i en rekke egne tester blant annet sammenlignet hvordan antallet ”guidepunkter”, som snøringsvaieren går igjennom, påvirker skoen og hvordan de bør plasseres for å fungere perfekt. Det endte i tre punkter i stedet for to, som mange andre skomerker har valgt. Den øverste sitter dessuten noe høyere enn vanlig. Dette for at skoen skal sitte på beste mulige måte, at man skal få et riktig hælgrep og for at trykket fra snøringen skal fordeles jevnt over foten.

BÅDE BEHAGELIG OG LUFTIG
Vi har fylt Arbesko 342 med de beste av de beste av smarte løsninger – flere av dem egne patenter. For eksempel den innovative og unike kombinasjonen av Arbeskos elastiske gelepute Energy Gel® 2.0 og innleggssålen X-40 Duo, som ble lansert i slutten av 2014 og som har fått en strålende mottakelse. Arbesko 342 har også en ekstremt luftig netting i sidepartiene, som gir føttene et svalt og velventilert miljø.

OPPFØLGER TIL HØSTEN
Allerede i september kan vi forvente oss ennå en perfekt sko fra Arbesko. Da lanseres Arbesko 386 med de sam- me gode egenskapene, men på modellen er den luftige nettingen erstattet med det vannavvisende og slitesterke funksjonsmaterialet Cordura®.

Peter Svensson, forretningssjef – peter.svensson@arbesko.se, +46 19 30 66 08
Richard Parent, forsknings- og utviklingssjef – richard.parent@arbesko.se, +46 19 30 66 38

For tekst og bildemateriell, Emelie Paulsson, informasjonssjef – emelie.paulsson@arbesko.se, +46 19 30 66 37

ARBESKO har en lang og fasinerende historie. Det som startet med en av Sveriges første partiskomakere for fem generasjoner siden, er i dag et firma som omsetter for SEK 225 mill pr år. Arbesko er markedsleder innenfor verne- og yrkessko og selger sine produkter over hele verden. Vårt langsiktige fokus er å stadig forbedre oss og å tilby innovative løsninger, fra proffer til proffer. Vi vet at hele ditt bevegelsesapparat påvirkes av hvordan føttene dine har det. Vi vil at du skal ha energi igjen til resten av livet. Gode sko er en god begynnelse. Les mer om våre sko på www.arbesko.no