Evenemangs info- APRIL-JUNI: Arbetsplats, Arbetsliv och Arbetssätt

Evenemangs info- APRIL-JUNI: Arbetsplats, Arbetsliv och Arbetssätt

Tillhör du en av de som fick evenemangsutskick i morse från arbetsplatsenifokus.se? Om inte, då har du möjligheten här. Fick du det? Du har du troligtvis " Mina sidor" på arbetsplatsen i fokus.se eller är prenumerant. Det kan du bli här, helt kostandsfritt.

Evenemangs info- APRIL-JUNI: Arbetsplats, Arbetsliv och Arbetssätt- här hittar du förslag på spännande webinars, seminarier och utbildningar under våren. Håll utkik då du som läsare på arbetsplatsen i fokus.se få rabatt på vissa utbildningar och seminarier. Du hittar också kostnadsfria seminarier.

Vi önskar god läsning!

REDAN IDAG 21/4: Anmäl dig till "Hot på internet – vanliga angrepp och hur du skyddar dig"

Det har skett en ökning av så kallad phishing-mail, mail som skickas för att komma åt obehörig information. Dessa mail utger sig för att komma från en betrodd avsändare och det kan vara svårt att avgöra skillnaden mellan äkta mail och phishing-mail. I detta webinar får du en genomgång kring phishing och andra sofistikerade bedrägeriförsök och hot – och hur du kan skydda dig mot dem.

Datum: 21/4

Teams- samarbete och kommunikation

I Teams finns skräddarsydda verktyg för projektsamarbete. I stället för information på olika ställen, samlas allt i projektgruppen (e-post, chatt, fildelning och samredigering, anteckningsböcker, uppgiftshantering/planering, möten, mm). Här hittar du rabatter!

Datum: 22/4

FEM-I-RAD-frukostföreläsningsvecka med TALARNAS

Här har du frukostföreläsningsveckan där fem av talarförmedlingen TALARNAS mest aktuella talare står längst fram, varje morgon kl. 08.30,för att de ska kunna ge sina bästa tips kring hur vi alla kan bli bättre på att hantera förändringar, kris/oro och hur man på ett säkert och handfast sätt kan leda sig själv och andra. Du kommer också att möta flera av deras utvalda profiler. Bland annat kommer du möta David Stiernholm, Anja Pärson, Shahrzad Kiavash, Jana Söderberg, Kristina Hagström Ilievska & Frida Boisen. Föreläsningarna är kostnadsfria.

Datum: 25/4-29/4

"Molntjänster för övervakning av AV-utrustning & arbeta med stora internationella möten"

"Molntjänster för övervakning av din AV-utrustning, hur funkar det?" eller seminarier "Så här jobbar vi med stora internationella möten & Jirango det ultimata registreringssystemet" . Två kunskaps seminarier samma dag. Varsågod och välj! Vill du också ha frukost? Inga problem, de bjuder på frukost.

Datum: 26/4 i Stockholm
Datum: 27/4 i Malmö
Datum: 28/4 i Göteborg

Diplomkurs Cybersäkerhet för ledare, på distans!

När en organisation drabbas av en cyberattack är det direkt mot verksamheten och det är därmed inte längre enbart en IT-fråga. Med en relevant och genomtänkt skyddsnivå, god förberedelse och träning kan du hjälpa din organisation bli mer motståndskraftig och effekterna av en cyberattack kommer därmed att bli mindre kännbara. Denna utbildning ger dig den grundkunskap du som ledare behöver för att kunna förbereda organisationen och kunna agera i händelse av en cyberattack.

Datum: 26/4

Från mål till handling - Förverkliga företagets strategi och mål

Att sätta och arbeta med tydliga visioner och mål i ett företag är en nyckel för tillväxt. Tycker ni det är svårt att sätta mål och få alla medarbetare med på tåget? Anmäl dig till föreläsningen där experter pratar om hur man arbetar effektivt med strategier och mål, där alla blir engagerade och delaktiga i processen.

Datum: 29/4

Presentera proffsigt med Powerpoint och Excel

Här är kursen för dig som vill skapa professionella rapporter( diagram och pivottabeller) i Excel och presentera dem snyggt i PowerPoint. En heldags kurs med fokus på rapporter och presentationer . Du som läser arbetsplatsenifokus.se får 20 % rabatt på ordinarie pris*.

Datum: 5/5

Leda på distans - bemästra digitala verktygen

Det digitala arbetslivet skapar nya samarbetsformer och påverkar hur du leder din verksamhet/grupp. Det medför både utmaningar och möjligheter och kräver en förändring i arbetssätt både för dig och dina medarbetare. Detta är en utbildningsserie där du som leder på distans får konkreta verktyg för att utveckla ditt digitala ledarskap.
Du som läsare på arbetsplatsenifokus.se får rabatt.

Datum: 18/5, 25/5, 1/6

IsiCom(road)SHOW 2022

En inspirerande digital show som tar dig hem till IsiCom och deras leverantörer. Den röda tråden är givetvis digital samverkan! Högt tempo & mycket innehål utlovas. En fartfylld timma med inspiration, tips & tricks, nyheter, hållbarhet och mycket mer.

Datum: 19/5

Upplev möjligheterna med Teams

Kostnadsfritt seminarium, som ger dig en god inblick i möjligheterna med Teams. Du får en grundläggande dragning i Teams utifrån verksamhetsnyttan. Du får ta del av praktiska exempel på användningsområden vid samarbete och kommunikation. Syftet är att du ska få en bättre inblick i Teams och förstå hur det kan öka affärsproduktiviteten. Hungrig på frukost? Självklart bjuds du på detta.

Datum: 30/5

Microsoft 365 för användare

Microsoft 365, en molntjänst med åtkomst till e-post, stora lagringsutrymmen, en mängd appar och säkerhet. Allt från samma plattform och tillgängligt från valfri plats och enhet. Med Teams delas information snabbt och smidigt. Möten med enkla eller avancerade presentationer kan hållas. Mötesanteckningar, omröstningar, inspelningar och separata rum är andra mötesverktyg. Målet med denna utbildning är en god förståelse för Microsoft 365 och hur du arbetar effektivt med filer och samarbetsverktyg.

Du som läser arbetsplatsenifokus.se får rabatt på ordinarie pris*.

Datum: 30/5

Microsoft 365 för superanvändare

Är du intern superuser/ambassadör inom Microsoft 365? Då har du hittat rätt. Här får du fördjupade kunskaper med fokus på vanliga användarscenarion och typiska supportfrågor. Målet är en god förståelse för verktygen i Microsoft 365 i syfte att kunna agera som internt användarstöd. Du som läser arbetsplatsenifokus.se får rabatt på ordinarie pris*.

Datum: 9/6 -10/6

SharePoint för redaktörer och administratörer

Denna kurs är särskilt anpassad för att kunna administrera och bygga upp webbsidor i en SharePoint-miljö . Dessutom får du en god översikt av alla möjligheter som SharePoint erbjuder. Du kommer att kunna skapa webbplatser och dokumentbibliotek i SharePoint, som är speciellt anpassade till din verksamhet och de behov ni har. Du kommer även kunna administrera olika behörigheter och styra olika nivåer av tillgång till rätta personer i din organisation. Du som läser arbetsplatsenifokus.se får rabatt på ordinarie pris*.

Datum: 15/6 - 16/6

Så skapar du motiverande möten och bra intern kommunikation med önskat resultat

En heldagskurs där du får grunderna för effektiva och engagerande möten. Du får inspiration, kunskap och konkreta verktyg för att kunna förbereda, planera och leda fysiska, digitala och hybridmöten mot önskat resultat.

Datum: 21/6

Strategiskt Ledarskap - Utbildning

Att leda organisationer är att regelbundet möta utmaningar – när de förändras behöver verktygslådan också göra det. I programmet Strategiskt Ledarskap ligger fokus på att skapa utveckling och prestation för såväl dig som ledare som för organisationen i stort. Innehållet är riktat till dig med lång erfarenhet av chefsrollen.

Datum: 30/8-22 -26/4-23

Slutligen...

Som vanligt hoppas vi att du har fått lite smarta tips, inspiration och en och annan idé att testa på din arbetsplats! Tänk på att detta bara är ett litet urval av all kunskap och erfarenhet som finns att ta del av på arbetsplatsenifokus.se. Och det bästa? Varje inlägg är opartiskt, kostnadsfritt och skrivet av våra kompetenta kunskapsleverantörer och forskare.

Välkommen och på arbetplatsenifokus.se fylls det ständigt på med nya evenemang, så håll utkik !!!