KLICKBARA RUM referens projekt Likos

Klickbara Rum - Ny leverantör på arbetsplatsenifokus.se

Klickbara Rum är ett av special-inredningsföretagen som som som kommer att bidra med sin kunskap och sina tjänster på arbetsplatsenifokus.se.

"På arbetsplatsenifokus.se. ser vi fram emot att få dela med oss av ett hållbart alternativ till lokalanpassning av nya och befintliga lokaler", säger Daniel Lägersten, VD och grundare av Klickbara rum.

KLICKBARA RUM erbjuder hyrköp av flexibla kontorslösningar till företag i förändring. Genom enkel lokalanpassning med smarta rum och designade akustikprodukter har företaget ett miljöanpassat koncept som även bidrar till en bättre arbetsmiljö och därmed ökat välmående hos de anställda.

Konceptet med designade skärmväggar, modulkontor och mobila telefonrum ger företag möjlighet att på ett enkelt sätt förtäta sina kontor och bättre nyttja resurser som kontorsyta, värme, luft, etc. på ett mer miljövänligt och kostnadseffektivt sätt.

- Vi erbjuder enkla lösningar för att skapa kontor som möter verksamhetens behov. Ett mer kostnadseffektivt sätt att anpassa lokaler som snabbt kan realiseras med genom hyrköp som inte påverkar bolagets likviditet. Vi vill ge företag och fastighetsägare en ny möjligheten att leva i förändring genom våra flexibla lösningar, säger Daniel Lägersten.

KLICKBARA RUM har skapat produkter och tjänster med fokus på hållbara lösningar som förenklar den vanligtvis långsamma renoveringsprocessen som används inom fastighetsförvaltning.

Daniel berättar att de har kunnat kliva in och hjälpa företag med enklare renovering och anpassning av lokaler utan större byggstopp och onödigt byggdam. Ett så kallat facelift där de med hjälp av sina klickbara laminat, väggpaneler och klickbara golv enkelt har kunnat addera en ny yta som lyfter lokalen utan att behöva riva ut eller bygga om.

Affärsidén genomsyras av ett miljötänk där ledorden är ”nya rum i befintliga lokaler”. KLICKBARA RUM som startade med skärmväggar och klickbara golv har nu sett marknaden växa hand i hand med kundens önskemål om att kunna förtäta och förbättra befintliga lokaler. Det finns ett otroligt stort behov av att kunna nyttja sina befintliga kvadratmeter på ett mer kostnadseffektivt sätt, oavsett om man är fastighetsägare eller hyresgäst, berättar Daniel.

Daniel berättar att de har genom sitt nytänk snabbt kunnat etablera sig på marknaden. En av anledningarna är de uppskattade skärmväggarna som med sin unika design kombinerar akustik med estetik. Detta tillsammans med erbjudandet om hyrköp av telefonrum och smarta modulkontor. Så kallade “smart office”.

– Sedan vi nischade vårt utbud med flyttbara väggar och mobila telefonrum har vi kunnat fokusera på kunder som behöver förändring på kort tid. Med vårt hyrköps upplägg har vi kunnat göra det möjligt för små och medelstora bolag att flytta in i nya lokaler eller anpassa sina befintliga lokaler utan en större investering. Kombinationen av en enkel och flexibel kontorslösning som de inte är beroende av, berättar Daniel. Vår vision är helt enkelt flexibilitet.

Som svar på vår fråga om varför KLICKBARA RUM har valt att vara med på arbetsplatsenifokus.se så avslutar Daniel med att de ser fram emot att få dela med sig av ett hållbart alternativ för lokalanpassning av nya och befintliga lokaler".

KLICKBARA RUM Referens projekt  Netnod Solna, Agnesberg Fastigheter AB Uddevalla, EC fastighet MK Media  m.fl.