Workflow Project AB - Christel Sambor/ Arbetsplatsstrateg, Innovationscoach och Förändringsledare

Workflow Project AB - Ny leverantör på arbetsplatsenifokus.se

Workflow Project - är ett av tjänsteföretagen som kommer att bidra med sin kunskap och sina tjänster på arbetsplatsenifokus.se.

"Äntligen finns ett forum där kunskap och kompetens samlas på en och samma plattform – enkelt för kunder att söka och hitta ”rätt kompetens och kunskap”, säger Christel Sambor/ Arbetsplatsstrateg, Innovationscoach och Förändringsledare. Ägare av Workflow Project.

Workflow Project drivs av Christel Sambor, arbetsplatsstrateg. Hennes målgrupp är företag och organisationer som står inför en förändring av sina kontorslokaler och vill utveckla sitt arbetssätt. Hon berättar att de erbjuder tjänster inom förändring och innovationsledning samt strategisk rådgivning.

Hon vill bidra med att skapa arbetsflöde och arbetsglädje – det skall kännas bra och kul att gå till jobbet och arbetsplatsen skall stödja organisationens arbetssätt och behov. Det är viktigt men tydlig kommunikationsstrategi i ryggen. Workshops, föreläsningar och utbildningar som är en del i strategin har fokus på förståelse för nya arbetssätt, ledarskapet och medarbetarskapet in i nya arbetssätt. Det är en förutsättning för att också kunna arbeta med vilket förhållningssätt man skall ha till varandra i de nya lokalerna och det nya arbetssättet, berättar Christel.

"I första steget är det viktigt att tillsammans med en ledningsgrupp eller en styrgrupp arbeta fram en målbild då det skall leda till en långsiktig och hållbar arbetsplatsstrategi", säger Christel.

Dialogen behöver fortsätta igenom hela resan med medarbetare och ledare. Man behöver kontinuerligt titta på förbättringsområden och vad man har lyckats med för att kunna utvärdera på ett bra sätt längs resan.

Genom 20 års lång erfarenhet med bred kompetens inom HR och förändringsledning har Christel hjälpt företag med strategi och vägledning till att företagen ska uppnå sina mål med sin kontorsförändring.

Vi som arbetar med utveckling av kontorslösningar och arbetssätt har i många år pratat om vikten att skapa en attraktiv och flexibel arbetsplats. Det blir ännu viktigare och tydligare nu när majoriteten av verksamheters medarbetare har vant sig att arbetat på distans – hur skall man locka tillbaka medarbetarna igen, vad är det som gör att vi vill komma till kontoret och hur bör vi utforma kontoret för att möta våra medarbetares behov i deras dagliga arbete? Detta är superviktiga frågor som verksamheter bör fundera kring för att hitta en framtidssäker lösning som är hållbart och attraktiv.

Christel som har en bakgrund som HR och är innovationsledare som dessutom är utbildad coach och facilitator avslutar med att svara på vår fråga om varför det är viktigt att vara med på arbetsplatsenifokus.se. Hon uttrycker att det nu äntligen finns ett forum där kunskap och kompetens samlas på en och samma plattform  och att det blir enkelt för kunder att söka och hitta ”rätt" kompetens och kunskap.

Workflow Project har referenser som BDO, Atrium Ljungberg, OKQ8, Husqvarna m. fl.