arbetsplastsenifokus.se - Release 1/9

arbetsplatsenifokus.se presenterar stolt på " veckans företag" - vecka 22

arbetsplatsenifokus.se är den första OPARTISKA plattformen som samlar kompetenta experter och leverantörer på en och samma plats i arbetet mot framtidens kontor.

Vi som arbetar med arbetsplatsenifokus.se säljer inte produkter eller tjänster. Vi som driver arbetsplastsenifokus.se är inte heller ett gäng leverantörer som har gått tillsammans för att skapa en plattform med bakomliggande syftet till att sälja något annat. Det hade för oss inte varit ett opartiskt arbetssätt.

Vi presenterar ”veckans kunskapspartner” varje vecka fram till release av arbetsplatsenifokus.se den 1/9-2020.

Gestalt arkitektur – är ett av arkitektkontoren som kommer att bidra med sin kunskap och sina tjänster kring hela processen allt från analysdel, programskrivning, skisser och bygghandling till färdigt inredningskoncept med genomtänkta val för en verksamhetsanpassad arbetsmiljö. Gestalt arkitektur har god förståelse av samverkansprojekt där allas respektive kompetenser kommer till sin rätt och vikten av att arbeta dialogbaserat i utformningen av framtidens arbetsplatser.

Vi gläds åt klockrenhet och att hitta lösningar som känns självklara.” säger Christian Kahlefeldtarkitekt SAR/MSA och ägare på Gestalt arkitektur.

Klickbara Rum är ett av special-inredningsföretagen som kommer att bidra med sin kunskap och sina tjänster kring flexibla kontorslösningar till företag i förändring. Enkla lokalanpassningar med smarta rum. Hur man på ett enkelt sätt förtätar sina kontor och bättre nyttja resurser som kontorsyta, värme, luft, etc. på ett mer miljövänligt och kostnadseffektivt sätt.

"Vi fokusera på kunder som behöver förändring på kort tid," säger Daniel Lägersten ägare till KLICKBARA RUM

KAKA Arkitekter är ett av arkitektkontoren som kommer att bidra med sin kunskap och sina tjänster kring planlösningar och inredningar mot aktivitetsbaserat arbetssätt, sekretessbehov, kundytor samt coworkingspace. Kring vikten av att förverkliga en arbetsplats som stimulerar både företagens mål och de anställdas välmående med en ”En hjärnberikad arbetsplats” i fokus. För Kaka Arkitekter är det viktigt att luta sig mot den senaste hjärnforskningen.

En lyckad arbetsmiljö för oss är en där man har goda förutsättningar för att arbeta bra och att må bra, säger Annika Hedeblom, delägare av Kaka Arkitekter.

Wilén Hälsa och Kommunikation är ett av tjänsteföretagen som kommer att bidra med sin kunskap och sina tjänster kring hälsa genom rätt ergonomi på arbetsplatsen. Om att undvika arbetsskador och att genomföra bättre strategiska inköp av ergonomiprodukter. Kring vikten av att skapa varaktiga, hälsofrämjande förändringar genom att väva ihop ämnen som hälsofrämjande ledarskap och employer branding med den eviga frågan: "Men… vad kommer hända med min kontorsstol?”.

"När det är arbetsuppgifterna som styr var och hur man arbetar och när fokus är att byta arbetsplats flera gånger om dagen. Det är i den miljön våra kroppar trivs bäst, säger Tommy Wilén.

arbetsplatsenifokus.se är den första plattformen som samlar kompetenta experter och leverantörer på en och samma plattform i arbetet mot framtidens kontor. Vi lyfter branschen i sin helhet och vi har samlat bredden av kunskap på en och samma plats genom kompetenta leverantörer. Här kan läsaren aktivt finna kunskap och samtidigt söka leverantörer på en opartisk samlingsplats.