Pressmeddelande -

Mitt i den finansiella krisen erbjuder Arch den kostnadsfria konsulttjänsten "Öka Din Lönsamhet och Försäljning med 20 %"

Vi befinner oss mitt i en av de värsta finanskriserna med vikande börskurser, bankkris, tomma orderböcker och konkurser. Aldrig tidigare har vikten av försäljning och ökad lönsamhet varit större.

Konsultföretaget Arch erbjuder en kostnadsfri konsultinsats för VD/ägare för ökad försäljning och lönsamhet under 2009. Flera företagare har redan tagit tillfället i akt och kontaktat Archs seniora konsulter för rådgivning.

"Bara under den senaste veckan har vi genomfört ett 10-tal kostnadsfria konsultinsatser med olika VD och ägare runt om i Sverige. Innan året är slut kalkylerar vi med att antalet ligger runt ett 100-tal." säger Kent Eliasson, VD på Arch AB.

"Arch har ett flertal seniora konsulter med extraordinär spetskompetens och gedigen förändringserfarenhet som VD/ekonomichefer från större företag. Vi som arbetar i nätverket runt Arch vet vilken möjlighet detta är för kunden. Det gäller bara att företagaren förstår att erbjudandet verkligen är sant! Konsulterna tycker helt enkelt att det är stimulerande att få ge tillbaka av sina erfarenheter och att få hjälpa till i turbulenta tider som vi ser idag" säger Anders Boye, konsult inom finansiell kommunikation ingående i Arch nätverk.

Erbjudandet är följande: Arch bjuder företagarna på en halvtimmes kostnadsfri konsultinsats med tankar, erfarenheter och idéer om hur försäljning och lönsamhet skall ökas. Öka Din försäljning & lönsamhet med 20 procent är en kvalificerad tjänst, utvecklad av Arch, innefattande konsultation per telefon med en av Archs seniora konsulter. Arch har utformat en unik teknik genom att besvara frågorna:

1) Vad är viktigast, att öka lönsamheten och/eller försäljningen i Ditt företag 2009?

2) Hur påverkas Ditt företag av den rådande finansiella krisen? Vad göra?

3) Hur ska Du öka lönsamheten med 20 procent i Ditt företag? Öka försäljningen? Lägre kostnader t.ex. inköp och ökad effektivitet ("färre gör mer")? Eller allt i en kombination?

"Innan telefonkonsultationen gör vi en företagsanalys baserad på offentliga årsredovisningar. Denna konsultation hanteras givetvis konfidentiellt." säger Kent Eliasson.

"I dagens marknadsklimat är det viktigt att förmedla sina kunskaper och erfarenheter till Sveriges företagare. Långsiktighet och kompetensutbyte vinner vi alla på i tuffare tider. Det skapar förutsättningar för framtiden." fortsätter Kent Eliasson.

Exempel på kommentarer och frågor från företagare

- Är denna konsulttjänst verkligen kostnadsfri?" (VD på ett mindre produktionsbolag i Dalarna)

- Ja, det är ett bra sätt för VD/ägare på företag och Arch som konsultföretag att i dagens turbulenta situation på ett prestigelöst sätt finna vägar för ökad lönsamhet/försäljning. Det vinner vi alla på i längden" (Kent Eliasson)

- Hur skall vi tackla utmaningen för att öka vår lönsamhet/försäljning för ett produktionsbolag? (VD i handelsbolag)

- Analysen är klar, minska beroendet av en enda kund" - "öka bearbetningen mot nykund" (Kent Eliasson)

För mer information om Arch

Kent Eliasson

VD och Senior konsult, Arch AB

Hemsidor: www.arch.se , www.businessexcellence.cc

Tfn: 08-585 708 00, E-mail: info@arch.se

OM ARCH

Arch är ett företag som hjälper företag/organisationer i Sverige och Norge att öka sin lönsamhet, försäljning, effektivitet och resultatlön.

Kontakta oss gärna för ytterligare information om Arch och vår verksamhet.

SENIORA KONSULTER

Erfarna VD:ar/Ekonomichefer från bl.a. SAS,

Parker Hannifin, Electrolux, Elbe, AGE Kontor & Data och Ångpanneföreningen.

ERBJUDANDEN

"Öka Din försäljning med 20 % "

"Öka Din personliga försäljning med 20 % "

"Öka lönsamheten i försäljningen med 20 %"