Klockan 1 nominerad till Årets Stockholmsbyggnad 2012

Klockan 1 nominerad till Årets Stockholmsbyggnad 2012

fotograf: Catherine Sallmander Prien

Byggnaden Klockan 1 som totalrenoverats av Arcona och färdigställdes under 2011 är en av de 10 finalisterna i tävlingen Årets Stockholmsbyggnad 2012 som anordnas av Stockholms stad. Fastigheten inrymmer nu Scandics flaggskeppshotell Scandic Grand Central som är en ny mötesplats för såväl turister som stockholmare.

Byggherre: KLP fastigheter
Arkitekter: +Rolf Design & Arkitektur AB

Läs mer om tävlingen och se alla de nominerade byggnaderna i finalen på Stockholms stads webbplats. Där finns också instruktioner för hur man röstar på sitt favoritbidrag.

Omröstningen pågår fram till lördag den 22 april och vinnaren koras vid en prisceremoni torsdag den 26 april.

Om tävlingen
Årets Stockholmsbyggnad 2012 är ett pris där stockholmarna tillsammans med en jury nominerar och röstar fram sin favoritbyggnad bland de hus i Stockholm stad som har färdigställts under 2011.
Tävlingen handlar om att skapa engagemang och diskussion om den moderna storstaden Stockholm som ständigt växer. Varje år färdigställs många hundra byggnader i staden och flera av dessa är värda att uppmärksammas, inte bara för sin skönhet, utan för att de bidrar till stadens utveckling i form av nya mötesplatser, ny miljöteknik och nya funktioner.

Har du frågor om fastigheten? Kontakta Hans Karlsson, Projektutveckling fastigheter, tel 08-601 21 76.