Anna Kadefors invald i Arconas styrelse

Anna Kadefors invald i Arconas styrelse

Anna Kadefors är sedan årsstämman i april invald som styrelseledamot i Arcona Holding AB.

Anna Kadefors är docent och universitetslektor inom Teknikens ekonomi och organisation på Chalmers tekniska högskola i Göteborg där hon forskar om kommunikation, beslutsfattande och lärande i relationer mellan företag. I flera projekt har hon studerat hur kontrakt, projektledning och ny informationsteknik påverkar samarbetet i större byggprojekt. Upphandling är ett centralt område i Arconas verksamhet, liksom hur man organiserar för utveckling och innovation i projektbaserade organisationer. Anna Kadefors är medlem av Kungliga Ingenjörsvetenskapsakademin samt medverkar i flera nätverk för forskning om förtroende, samarbete och upphandling. Anna sitter också i styrelsen för Sveriges Bygguniversitet där hon tidigare har varit koordinator.

”Vi ser att Anna Kadefors kommer att kunna bidra stort med sina breda kunskaper för Arcona”, säger Jimmy Bengtsson, Vd på Arcona.