Växande miljöcertifieringskompetens

Växande miljöcertifieringskompetens

Efterfrågan på miljöcertifierade byggnader ökar då både fastighetsägare och hyresgäster ser fördelarna av byggnader med väldokumenterad miljöprestanda som ger bland annat bättre inomhusmiljö och lägre driftkostnader. Exengo Installationskonsult, en del av Arconakoncernen, har konsulter med erfarenhet av miljöcertifiering av såväl kommersiella fastigheter som flerbostadshus både inom ny- och ombyggnation.

”Vi anser att miljöcertifieringskompetens ligger i tiden, berättar Caroline Vilhelmsson som är projektledare inom just miljöcertifiering på Exengo, och menar att den är oumbärlig för att kunna erbjuda projektering ur ett helhetsperspektiv.”

På Exengo är man för närvarande tre personer med kompetens i miljöklassning, förutom de erfarna projektörerna som arbetar i miljöcertifieringsprojekt och meningen är att företaget ska fortsätta växa inom detta område.

Exengos miljöklassningsexperter hjälper projekten med rådgivning, bedömning, sammanställning av underlag och ansökningar för aktuellt miljöcertifieringssystem. De har spetskompetens inom Miljöbyggnad och Breeam: Två certifierade i Miljöbyggnad och en Breeam-assessor. Caroline Vilhelmsson arbetar dessutom som kursledare på utbildningar åt Sweden Green Building Council.

För mer information: Caroline Vilhelmsson, tel 08-120 038 31, e-post:  caroline.vilhelmsson@exengo.se

Thomas Linderholm, tel 08-120 038 27, e-post: thomas.linderholm@exengo.se