Italienska kaffelikörsklassikern Tia Maria får nytt utseende

Italienska kaffelikörsklassikern Tia Maria får nytt utseende

Sedan årtionden är Tia Maria för många en välkänd kaffelikörsklassiker. Flaskan får nu en ny design. Den känns lätt igen då den behåller sina signaturfärger svart och rött, men etiketten har nu en modernare tappning visuellt där även smakerna framhävs.

Likören kombinerar kallbryggt kaffe, så kallat ”Cold brew”, från högkvalitativa arabiska kaffebönor med vanilj från Madagaskar och rom från Jamaica. Den har en påtaglig initial arom av kaffe och öppnar sedan upp med noter av choklad, karamell och vanilj. Tia Maria tillverkas än idag enligt det grundrecept som skapades under 1700-talet i Karibien. Tia Maria säljs världen över och används flitigt såväl på restaurang som hemma, både som avec och i kaffebaserade cocktails. Exempelvis är Tia Maria en av komponenterna i den omåttligt populära ”Espresso Martinin” och var även just den likören som användes när drinken föddes för över 40 år sedan.

Tia Maria produceras av producenten Illva Saronno S.p.A och deras produkter representerar "Made in Italy"-stilen och smaken av italienskt och internationellt dryckeshantverk.

Tia Maria, 350ml finns i Systembolagets fasta sortiment, artikelnummer: 71502, pris: 130kr

Om du önskar pröva denna produkt vänligen maila till info@arcussweden.se