Paddy Irish Whiskey kammade hem två medaljer i International Whisky Competition

Paddy Irish Whiskey kammade hem två medaljer i International Whisky Competition

Den irländska whiskeyn Paddy Irish Whiskey kammade hem medaljer i två kategorier i tävlingen International Whisky Competition. Paddy erhöll dels första plats och guldmedalj inom kategorin ”Den bästa irländska blended whiskeyn” och dels andra plats och silvermedalj i kategorin ”Den bästa irländska whiskeyn”.

Paddy whiskeyn skapades av Paddy Flaherty på Irland 1779. Whiskeyn trippeldestilleras från de allra finaste kornen och vatten från de irländska landskapen i County Cork. Paddy lagras sedan på tre olika typer av ekfat. Resultatet blir en fruktig whiskey med inslag av fat, päron, aprikos, honung, kryddor och halm. Serveras rumstempererad som avec eller används som komponent till drinkar.

Paddy Irish Whiskey, 700ml finns i Systembolagets fasta sortiment, artikelnummer: 53601, pris: 260kr