Per Brilioth, CEO Vostok Nafta kommer till Åre Kapitalmarknadsdagar 24-25 februari

Nyhet -

Till Åre Kapitalmarknadsdagar kommer Per Brilioth CEO Vostok Nafta, familjen Lundins investmentbolag, ser med tillförsikt på framtiden trots turbulensen under det senaste året på grund av finanskrisen. I Vostok Naftas portfölj finns närmare 30 investeringar, Vostok är både aktiva storägare och passiva minoritetsägare. Det största innehavet är jordbruksbolaget Black Earth Farming som står för drygt 20 procent av portföljen. Alla Vostok Naftas investeringar är knutna till Ryssland och de har alla också sina specifika triggers.

Per Brilioth
Managing Director and board member
Swedish citizen, born 1969. Member of the board and Managing Director since 2007. Committee assignments in Vostok Nafta: investment committee. Professional and educational background: Between 1994 and 2000, Per Brilioth was head of the Emerging Markets section at Hagströmer & Qviberg and he has worked close to the Russian stock market for a number of years. Per Brilioth is a graduate of Stockholm University and holds a Master of Finance from the London Business School. Other significant board assignments: Chairman of Black Earth Farming Ltd, member of the boards of Kontakt East Holding AB, X5 Group AB and Konsthandels Aktiebolaget Nybroviken