Red Herring 100 Global Award-vinnare till Åre Kapitalmarknadsdagar

Red Herring 100 Global Award-vinnare till Åre Kapitalmarknadsdagar

Skellefteå-företaget NUITEQ, som tilldelats det prestigefyllda priset "The Red Herring 100 Global Award" (bland tidigare finalister återfinns framgångsrika bolag som Google, eBay, Skype, Youtube och Yahoo), kommer till Åre Kapitalmarknadsdagar och deltager i Connects Finans- och Kompetensforum. Bolaget har också utnämnts till ett av världens tio just nu mest intressanta it-företag.

Totalt är det 6 st bolag tillväxtbolag, (4 st svenska och 2 st norska) som deltager i Connects språngbrädor i Åre, där entreprenörerna får presentera sin affärsidé för en erfaren expertpanel. Panelen hjälper till med råd och tips för hur tillväxtföretaget ska agera för att snabbt kunna växa och utvecklas. Just kapitalanskaffning är ofta en viktig beståndsdel i Språngbrädeprocessen. Tillväxtbolagen är följande:

Enycon AB (Sektor Energi), NUITEQ AB (Interactive multi-touch software), Probac AB (Biotech), Vericate AB (Verifiering och utbildning), e-Scape AS (Elektronik/Akustik), Wecas Marked AS (IT/Energi).

- Det är fantastiskt att vi fått så många intressanta och kvalificerade tillväxtbolag till Åre, vilket bekräftar intresset för Connects arbetssätt och expertpaneler, men också Åre Kapitalmarknadsdagar som en viktig mötesplats för entreprenörer och kapital. Tillväxtbolagen tillsammans söker kapital för 50-100 mkr, men också kompetenser och partners för sin fortatta tillväxtresa, säger Anders Gothefors, VD Connect Norr AB.