12 start-up bolag tävlar om 100 000 kr i Almi Pitch!

12 start-up bolag tävlar om 100 000 kr i Almi Pitch!

Av 100-talet nominerade bolag är 12 bolag utvalda. De är spännande bolag med stor potential som representerar olika branscher där alla har en stark drivkraft att med sin produkt eller tjänst bidrar till en mer hållbar framtid.

Här är bolagen som tävlar i Almi Pitch 2022:

Feedbackfrog AB, SaaS plattform för feedback
AlixLabs AB, Ny metod för tillverkning av halvledarkomponenter
FineCell Sweden AB, Utvecklar och producerar mångsidigt biobaserat material
OmMej AB, App för att förebygga barns mentala ohälsa
InstaSport AB, Digital helhetslösning för golfare.
ApoGlyx AB, Therapy for application in several inflammatory diseases.
Taigatech AB, Spårbarhet av skogsråvara
PlantVation AB, Effektiviserar produktion av skogsplantor
VIDEM AB
, Accelererar diagnostik av infektioner
Glenntex AB, Reduce virgin plastic consumption
Smart Climate Scandinavian AB, Energieffektiv AC för parkerade flygplan.
Stockholm Water Technologi AB, Rena och hållbara vattenlösningar.

Almi Pitch arrangeras av Almi Invest och Almi Företagspartner under Åre Business Forum för elfte året i rad. Det är en unik chans för bolag som befinner sig i tidig fas att få feedback från rutinerade investerare och skapa viktiga kontakter. Bolagen framför också sina pitchar live på stora scenen under torsdagen i en semifinal och en final. Publiken avgör slutligen vem av de tre finalisterna som tar hem priset på 100 000 kr.

I årets investerarpanel hittar ni Susanna Campbell, investerare, Magnus Wiberg, partner eEquity, Josefine Landgård, grundare KRY och Mantle, Hans Victor, affärsängel, Anette Nordvall, early stage tech investor, Finn Persson, partner and co-founder, Spintop Ventures, Kerstin Cooley, partner Brightly Ventures och Joachim Karlsson, vd Almi Invest.

Program och mer information om Åre Business Forum hittar ni här.

Regioner

Åre Business Forum är arenan med många spännande möten i en fantastisk miljö på Copperhill Mountain Lodge i Åre. Det är Nordens motsvarighet till Davos med fokus på affärer, investeringar och nya kontakter. På plats finns entreprenörer, ägare, koncernledningar, viktiga nationella aktörer, några av de bästa tillväxtbolagen i Norden samt några av våra främsta politiker.