Lili Assefa och Camilla Läckberg

Framgångsrika affärsduon Camilla Läckberg och Lili Assefa deltar i årets event

Den internationellt kända författaren Camilla Läckberg har tillsammans med entreprenören Lili Assefa expanderat och skapat välkända varumärken och produktioner. Deras partnerskap genomsyras av förmågan att skapa nya affärsmöjligheter för sig själva och andra, samtidigt som de driver framgångsrika och inkluderande bolag. Under Åre Business Forum kommer de dela med sig av insikter om att bygga starka varumärken och om vikten av att skapa goda affärsrelationer.

Med 35 000 000 sålda exemplar är Camilla Läckberg en av världens mest framgångsrika författare. Hon har dessutom etablerat sig som bolagsbyggare, entreprenör och investerare. Hennes mångsidighet, affärssinne och engagemang för jämställdhet har gjort henne till en inspirationskälla för många. Camilla är delägare i ett antal företag, däribland smyckesföretaget Sahara Silver och vårdbolaget Hedda Care. Hon är även delägare i filmproduktionsbolaget Bad Flamingo Studios, som är känt för filmprojektet Glaciär och produktionsföretaget Creative Society som producerat Trolltider och Strandhotellet.

Lili Assefa har en bakgrund i musikindustrin och inte bara skapat en framgångsrik karriär för sig själv utan också bidragit till att forma den svenska nöjes- och modebranschen. År 2011 grundade hon PR- och eventbyrån Assefa Communication, som idag har kunder som Timbuktu, Idol och Melodifestivalen, och producerar välrenommerade evenemang som exempelvis Elle-galan. Lili ingår även i styrelsen för stiftelsen Allbright, samäger modemärket HOPE med Erik Selin och är sedan januari 2024 ägare av Swedish Fashion Council SFC.

Camilla kommer att gästa oss i en exklusiv liveinspelning av Dagens Industris program ”Mitt i Bruset” med Ida Hansson Brusewitz, nyhetschef Di Digital torsdag 11 april. Camilla och Lili medverkar även i Deloittes kvinnliga nätverk.

Anmälan och mer info arebusinessforum.se

Åre Business Forum är arenan med många spännande möten i en fantastisk miljö på Copperhill Mountain Lodge i Åre. Det är Nordens motsvarighet till Davos med fokus på hållbara affärer, investeringar och nya kontakter. På plats finns entreprenörer, ägare, koncernledningar, viktiga nationella aktörer, några av de bästa tillväxtbolagen i Norden samt några av våra mest aktuella politiker.