Ledande topplånefinansiär skapar tillväxt och utveckling

Ledande topplånefinansiär skapar tillväxt och utveckling

Lars-Olov Söderström är verkställande direktör vid Norrlandsfonden. Under Lars-Olov ledning har Norrlandsfonden förstärkts och utvecklats till den ledande topplånefinansiären i norra Sverige. Lars-Olovs tidigare erfarenheter är inom Price Watherhouse, Industridepartementet, AC Invest och NUTEK.

Norrlandsfonden har ända sedan år 1961 haft som uppdrag att med finansiering ge möjlighet till företag i Norrland att växa och utvecklas. Fokus är företag med tillväxtpotential. Med ett eget kapital om drygt en miljard kronor och engagemang i över 400 företag är Norrlandsfonden en viktig resurs i norra Sverige. Norrlandsfonden är också delägare i inkubatorer och riskkapitalbolag.

- Bland våra främsta framgångssagor finns Polarbröd, bemanningsföretaget Studentconsulting och mjukvarukoncernen Vitec. Norrlandsfonden har bidragit med finansiering i tidiga och avgörande skeden i dessa företag vilket vi är väldigt stolta över, Lars-Olov Söderström VD Norrlandsfonden.

- Norrlandsfonden har varit engagerad som partner till Åre Kapitalmarknadsdagar sedan start och gläds åt arrangemangets imponerande utveckling. Likt tidigare år väljer vi på Norrlandsfonden att under vår programpunkt lyfta fram ett kundföretag. I år Hälsingestintan AB, en för Norrlandsfonden helt ny kund, vars vd Britt-Marie Stegs får berätta om företagets historia och utvecklingsambitioner, Lars-Olov Söderström VD Norrlandsfonden.