Närings- och innovationsminster Mikael Damberg kommer till Åre Business Forum!

Närings- och innovationsminster Mikael Damberg kommer till Åre Business Forum!

Mikael Damberg kommer till Åre Business Forum den 30 mars för att bland annat hålla ett anförande om regeringens arbete med skapa tillväxtmöjligheter och ett konkurrenskraftigt Sverige. Damberg kommer också medverka i samtal med bland annat Peter Carlsson, vd och medgrundare Northvolt, om en av Nordens största industrisatsningar i modern tid.

Damberg är väldigt engagerad i att skapa ett företagsklimat i Sverige som främjar startups, innovationsklimat och tillväxtfrågor, och han kommer den 30 mars i Åre att bland annat hålla ett anförande om möjligheter, hot och viktiga faktorer för att främja tillväxt i landet.

”Det händer mycket i vår omvärld just nu som ger upphov till oro och osäkerhet. Samtidigt finns en helt annan sidan av verkligheten; svensk ekonomi är stark och i många av de utmaningar som världen står inför finns stora möjligheter, inte minst för svenska företag att vara en del av lösningarna. Jag arbetar för att skapa bästa möjliga förutsättningar för att det ska ske”, säger Mikael Damberg, närings- och innovationsminister

Northvolt meddelade nyligen att de beslutat att den omtalade etableringen av batterifabriken kommer ske någonstans i Sverige. Damberg har verkat för att etableringen ska göras i landet och kommer under Åre Business Forum även att medverka i en paneldiskussion med bland annat Peter Carlsson, vd Northvolt, för att diskutera hur etableringen kan bidra till svensk tillväxt och hållbar utveckling.

Direktlänk anmälan till Åre Business Forum 29-31 mars.

Program och mer information.