Nationella näringslivsprofiler leder Åre Kapitalmarknadsdagar 2016

Nationella näringslivsprofiler leder Åre Kapitalmarknadsdagar 2016

Åre Kapitalmarknadsdagar presenterar stolt de nationella näringslivsprofiler som leder programmet den 7-8 april 2016 som består av Anna Ekelund - nyhetschef Di, Günther Mårder - Vd Företagarna, Peter Fellman - tidigare Chefredaktör Di och Jens B Nordström - ekonomijournalist Tv4. De kommer leda allt från paneldiskussioner till webb-tv intervjuer med näringslivsprofiler, entreprenörer, innovatörer och politiker.

Anna Ekelund har bland annat utsetts till en av de tio bästa ekonomijournalisterna i Sverige och har sedan fem år tillbaka arbetat som nyhetschef på Dagens industri. Hon kommer tillsammans med Günther Mårder att moderera föreläsningar och paneldebatter.

Günther Mårder är sedan 2015 Vd på Företagarna och kommer närmast från rollen som Sparekonom på Nordnet. Han medverkar som moderator under evenemanget för sjunde året i rad.

Peter Fellman var under 7 år chefredaktör för Dagens industri och blir nu tidningens korrespondent i USA. Under Åre Kapitalmarknadsdagar intervjuar han intressanta personligheter och leder seminarier.

Jens B Nordström är ekonomijournalist på Tv4 och han är bland annat författaren bakom de hyllade böckerna om Saab-affären som han 2015 vann en Guldspade för i kategorin ”Årets bok”. Jens kommer leda Åre Kapitalmarknadsdagars webb-tv intervjuer.

Klicka här för att anmäla dig till Åre Kapitalmarknadsdagar 7-8 april.

På Åre Kapitalmarknadsdagars hemsida hittar du mer information om årets evenemang.

Se kort sammandrag från 2015 års evenemang.