President Obamas ambassadör för Globalt Entreprenörskap kommer till Åre

President Obamas ambassadör för Globalt Entreprenörskap kommer till Åre

Julie Hanna, ”Presidential Ambassador for Global Entrepreneurship”, befinner sig just nu med President Obama på USAs första statsbesök i Kuba på 88 år. Julie är en banbrytande techentreprenör och investerare som är grundare till flertalet framgångsrika Silicon Valley baserade företag. Julie är ”Keynote speaker” på Åre Kapitalmarknadsdagar 7-8 april.

Julie är rådgivare, investerare och styrelseordförande i flertalet snabbväxande techbolag samt en pionjär inom delningsekonomi. Hon är medlem i World Economic Forum Global Agenda Council för humanitära insatser, och är rådgivare till företag och offentliga miljöer runt om i världen.

Sedan 2009 är Julie styrelseordförande i Kiva, som är världens första och största crowdfunding plattform för globala entreprenörer. Under Julies tid på Kiva har organisationen haft en kraftig tillväxt och når numera över 190 länder och levererar över 1 Billion US Dollar (motsvarande 1 miljard SEK) i lån till nästan 2 miljoner entreprenörer.

-Vi är oerhört stolta över att Julie Hanna besöker oss på Åre Kapitalmarknadsdagar. Det kommer att bli mycket intressant att få höra om hennes framgångsrika internationella erfarenheter. Hon kommer att passa perfekt in i detta arrangemang som nu gör sitt sjunde år och har till uppgift att lyfta entreprenörskap, möjliggöra för affärer och inspirera till nya kontakter, säger Jens Edlund, Initiativtagare Åre Kapitalmarknadsdagar

Key note speaker presenteras av Åre Kapitalmarknadsdagar, ALMI, Investa Företagskapital och Business Region MidSweden.

Missa inte tillfället att lyssna till Julie Hanna under sitt unika besök i Sverige och Åre, anmälan görs på www.arekapitalmarknadsdagar.se

Se kort videoklipp från Vita Huset där Julie berättar om sin bakgrund och arbetet med Kiva

Se kort klipp där Barack Obama pratar om Global Entreprenurship

Föredrag Julie Hanna, TEDx