SISP VD Magnus Lundin gästar Åre Kapitalmarknadsdagar 27-28 mars 2014!

SISP VD Magnus Lundin gästar Åre Kapitalmarknadsdagar 27-28 mars 2014!

Vi är glada att för tredje året i rad välkomna SISP till Åre Kapitalmarknadsdagar och i år kommer VD Magnus Lundin att på stora scenen under fredagen den 28 mars att prata om Kapitalförsörjning i tidiga skeden i praktiken. Magnus har över 15 års erfarenhet av innovationsbaserat företagande och har bland annat varit ledamot i den internationella science park-organisationen IASP.

Magnus har tidigare arbetat som VD på Västerås Science Park och har lång erfarenhet av att arbeta med näringslivsutveckling i roller som egenföretagare, affärsrådgivare, såddinvesterare, VD i ett start-upföretag inom medicinteknik, grundare och VD i en regional såddkapitalfond, medgrundare av en inkubator samt flera styrelseuppdrag.

- Vi ser fram emot att medverka på Åre Kapitalmarknadsdagar och för SISP blir det tredje året i rad som vi är med på denna nationella mötesplats. I år kommer vi fokusera på den viktiga frågan om kapitalförsörjning i tidiga skeenden. Hos SISPs 65 medlemmar, Sveriges inkubatorer och science parks, finns cirka 5000 företag varav ett tusental är start-ups med tillväxtpotential. För många av dessa är externt kapital, både offentligt och privat, avgörande. Jag kommer till Åre för att diskutera utifrån konkreta erfarenheter från dessa företag och om de möjligheter vi ser för Sverige framåt. Vi ses på Kapitalmarknadsdagarna!, Magnus Lundin, VD Swedish Incubators & Science Parks.